Alla inlägg den 4 december 2021

Av Fester Bestertester - 4 december 2021 17:13

Ja, grattis då för fasen, Malmö FF. De vann en jämn Allsvenska och är välförjänta av segern. Mitt IFK Norrköping gick det dock tyngre för, de slutade på en blygsam sjundeplats. Malmö FF tog sitt 22:a SM-guld och det är ju fantastiskt för dem om inte annat. Vad gäller Snoka måste de sätta sig ned och utvärdera säsongen och köpa några nya spelare. Fasen, så fort de får tag i någon spelare som har det lilla extra blir han såld till något utländskt skitlag för en struntsumma. Öppna plånboken och statsa er ur er säsongslånga svacka. Nya spelare krävs om man inte nöjer sig med att vara ett Allsvenskt mittenlag. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 4 december 2021 16:48

Den musik jag lyssnar på är väldigt blandad. Just nu lyssnar på på "Hell awaits" med Slayer. Rivigt, hårt, bra! Andra hårdrockband jag gillar är Deep Purple, KISS, Black Sabbath, Voiviod, Bathory, Celtic Frost, AC/DC, Venom, Led Zeppelin, Judas Priest och Exodus.


Dessutom gillar jag punk, t ex UK Subs, Charged GBH, The Exploited, Argy Bargy, Cock Sparrer och många fler.


Men jag är även svag för äldre tongångar. Har några samlingsskivor med Hilmer Borgeling, Teddy Leif och Karl Gerhard. Har även skivor med Thore Skogman, Edvard Persson, Harry Brandelius och Lennart Nacka Skoglund.


Sedan finns där band som inte är hårdrock, men väldigt bra ändå. Jag tänker på Electric Light Orchestra och The Beatles. Klassiska band med omfattande skivkataloger i ryggen. Musik sätter guldkant på tillvaron.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 december 2021 15:41

Jag köpte mig en bärbar radio som det går att spela CD-skivor i. Tyvärr hade de inga kristallmottagare, så jag fick nöja mig med en vanlig radio. Och vad ska jag med CD-spelare till? Jag lyssnar mest på stenkakor och äger inte en enda CD. Dessutom kostade åbäket hela 450 kronor, så det blir att skära i frugans matkostnad en period. Efter den pärsen gick jag till konditorn och köpte biskvier och dammsugare, det var jag värd. Jag har nu rattat in P1 på min radio och sitter och lyssnar och har det bra. Och tar mig en biskvi och ett glas punsch.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 4 december 2021 15:23

Jag har inte lust med någonting idag. Det brukar bli så om helgerna. Låg på sängen och tänkte så det knakade; Är det lördag eller söndag? Dagarna flyter ihop till en enda sörja. Jag behöver inte gå ut, för jag har cigg, snus och lite mat i frysen. Däremot borde jag gå ut för mitt mentala välmående, men orkar inte. Ska lägga mig i sängen efter att jag skrvit klart dessa rader.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 december 2021 00:18

God morgon på er, era filurer. Idag hade jag tänkt att gå till elektronikhandlar'n och se ut en ny kristallmottagare. Kan tänka mig att betala tvåhundra för en sådan. Själv har jag varit en vän av inspelat material i form av ljud ända sedan min första skiva med Skånska Lasse och hans "Radiomaskinen". Man har ju hört talas om stereoapparater och CD-spelare, men jag tänker inte betala fantasisummor bara för att vara i teknikens framkant. En begagnad kristallmotttagare duger gott åt mig.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards