Alla inlägg den 21 december 2021

Av Fester Bestertester - 21 december 2021 19:55

Idag har jag hämtat försörjningsstödet, så jag har råd att gå på krogen. Men det blir att handla matvaror så man står sig ett tag först. Två ringar falukorv, ett paket pasta och en kartong ris och några frysrätter. Jag räknar med att få en rejäl slant över och de ska jag blåsa på bästa puben God vän. Där har jag varit hundratals, om inte tusentals, gånger. Umgänget med de andra stammisarna har gjort att fått nya vänner och jag känner att puben är mitt andra hem. Fikret, jag kommer och handlar av dig innan veckan är slut!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 21 december 2021 18:45

Jag kom inte ur sängen förrän strax efter fyra på eftermiddagen. Det börjar vara länge sedan jag såg dagsljus, det kan jag sakna. Men jag har inget uppe att göra, jag kan lika gärna sova bort skiten. Skiten = livet.


Eftersom jag var tvungen att gå till mataffären för diverse inköp släpade jag mig upp och gick iväg. Som tur var hade de kvar dagens varma lucher, jag fick femton kronor i rabatt eftersom maten stått ett tag.


Inget starkt har jag att dricka heller, men nikotinprodukter har jag mycket av. Det blir att göra ett försök att sluta röka, men det vet man ju hur det slutar. En fylla vore inte helt fel, men inte orkar jag ta mig hela vägen till Systembolaget.


Det blir att försöka komma isäng tidigt ikväll då jag har boendestöd redan halv nio på morgonen. Har bommat det två veckor i rad. Så var ännu en dag avklarad.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 december 2021 01:20

Här sitter jag med bara torrt knäckebröd att äta. Jag drömmer om flottiga pizzor och fettdrypande hamburgare. Jag har levt på kartongrätter ett par dagar i sträck nu och börjar få nog. Planen är att dra in på mina utgifter, men maten vill jag helst inte spara på. Det finns ett riktigt sunkhak nära där jag bor och de har förvånansvärt bra mat, både snabbmat som "vanlig" mat varav flera kötträtter. Om nätterna gör jag planer som sedan sällan förverkligas. Jag antar att det blir en kartongrätt även imorgon.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards