Alla inlägg den 16 december 2021

Av Fester Bestertester - 16 december 2021 23:00

Jag lyssnar på en riktigt flummig skiva med Led Zeppelin, nämligen "Physical grafitti" och just nu spelas låten "Kashmir". Helt klart bästa låten på dubbelalbumet. Introt får mig att tänka på speltillverkaren Rare's hyllade spel "Goldeneye", tycker det låter lite likt. Intro och intro, slingan återkommer flera gånger i låten, visst. Jag är uppvuxen med Led Zeppelin och föredrar de första fem albumen. Men "Physical grafitti" har sina toppar den också. Rock on!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 december 2021 19:17

Jag tänkte skriva om de uttryck och ord jag avskyr. Jag börjar med "hen". Är det en man med snippa och pung? Man ska "backa" sitt favoritlag, inte stödja det. Det heter inte "öppna upp", det heter öppna. Ordet "patetsik" betyder känslosam eller högstämd, inget annat. Sedan stör jag mig något kolossalt på när folk skriver "han" istället för "honom". "Jag såg han på stan. Krama han". Det heter honom. Nu får det vara slut på de språkliga avarterna.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 16 december 2021 18:24

Jag försov mig idag så jag var inte på Systembolaget förrän klockan elva. Nappade åt mig åtta burkar öl och tog fram mobiltelefonen. Kompisarna satt i grönområdet på Stortorget. Jag gick dit på lätta steg. Vi var väl en fem, sex personer på plats och hade det jättetrevligt. Tyvärr både bajsade och kissade Mannen med det illröda ansiktet på sig. Vi makade oss lite åt sidan så slapp vi den värsta stanken. Mannen med det illröda ansiktet är urininkontinent och har konstanta diarréer, det är därför olyckor lätt händer honom. Nåja, ölen smakade bra och många var de diskussioner vi hade om stort och smått. Jag satt kvar ett tag efter att jag gått torrt och suget efter mer fanns kvar. Det blev en vända till Systembolaget för några kvällsöl. Av dem har jag redan tagit två. Skål!


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards