Alla inlägg den 11 december 2021

Av Fester Bestertester - 11 december 2021 19:36

Det blir jag och mångmijonären (Bosse Rulltårta) som ska gå till bästa stället God vän. Väl där ska Bosse Rulltårta bjuda mig på ett par bärs har han lovat. Bra det, för jag har bara en femhundring på mig. Det ska bli kul att träffa Muhammed, Fikret och resten av glada gänget. Inget tråkigt svenskt supande, utan med influenser från hela världen. Bland annat brukar Fikret spela asbra musik i stereon bakom bardisken. Kanske träffar man en kvinna man får med sig hem också, man vet aldrig. Sitt inte hemma och glo, hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 11 december 2021 16:37

Tyvärr orkade jag inte lägga två strån i kors idag. Det blev inget handlande i vare sig mataffären eller på Systembolaget. Nu sitter jag hungrig och törstig och försmäktar. Jag önskar bli beviljad hemtjänst så de kan handla åt mig och leverera matlådor dagligen. Jag har faktiskt tagit upp saken med min kontkatperson inom psykiatrin, men det belv ett nej. Jag må inte ha krämpor, men min hjärna är helt sönderbränd och slut efter alldeles för många psykoser.


Det blir att kontakta kommunen och ligga på om hemtjänst. Det är de så kallade negativa symptomen som sätter käppar i hjulet för mig. Det är ta mig tusan handikappande. Alternativet blir att flytta till ett gruppboende, för så här kan jag inte ha det.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards