Alla inlägg den 6 december 2021

Av Fester Bestertester - 6 december 2021 20:38

Jag har idag samtalat med min gode vän Nils-Erik via telefonapparaten. Vilken fantastisk uppfinning. Man kan befinna sig på flera mils avstånd och ändå känns det som man befinner sig nästgårds när man talar in i röstmottagardelen av telefonluren. Vi pratade vågade magasin, partiet EAP (vi är båda garvade veteraner därifrån), stenkakor och mycket. mycket mer. Jag blev så glad över vårt (fjärr)samtal att jag öppnade en flaska punsch och drack den girigt i djupa slurkar. Vad ska de hitta på härnäst? Telefonapparat med inbyggd kamera så man kan se den man pratar med? Om 50 år kanske vi är där. Nåja, jag växte upp innan den eländiga TV:n fick sitt genombrott (1958) och klarar mig utan modernt krafs. Men ibland kan det vara vettigt att hoppa på tekniktåget och ta del av det senaste. Just nu är jag överväldigad över min telefonapparat och det duga gott åt mig.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 6 december 2021 20:09

Vem har tagit mitt dragspel? Det har Monika. (harmonkia).

Av Fester Bestertester - 6 december 2021 18:42

Jag har två spelare till datorn och ingen av dem fungerade när jag satte i skiva efter skiva. Gick i taket, men lugnade mig och startade om datorn. Då hoppade skivan igång, men skivan jag just nu spelar hänger sig hela tiden; Bzzt, bzzt, bzzt! Så låter det hela tiden och jag blir så trött och irriterad på krånglande datorer. Jag använder putsduken till min fina klocka att gnugga rent skivorna och det funkar lite sisådär. Jag vill bara vara ifred och sitta hemma och spisa musik, men nu har detta blifvit mig bortstulet. Aaarrrgggh!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 december 2021 00:55

Jag hade tänkt bjuda kompisen på en dag/eftermiddag på krogen/puben God vän. Vi börjar med vitlöksbröd med tomatsallad för 65 spänn styck, sedan går vi loss på huvudrätten. För min del lutar det åt entrecôte med bearnaisesås för 169 spänn. De har inte bara god mat, de har billig öl också. Undviker man att gå dit sent på kvällen klarar man sig nog helskinnad hem, det är om kvällarna det skumma klientelet intar stället. Men vi hade tänkt att gå mitt på dagen, så det borde vara lugnt. Jag ser verkligen fram mot vårt besök, bäste NN.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards