Alla inlägg den 17 december 2021

Av Fester Bestertester - 17 december 2021 23:31

Imorgon ska jag gå till stadens lataste praktarsel herr Hörsel. Han har bett mig att köpa ett kvarter Dworek (brännvin) till honom och det är klart att jag ställer upp. Han ska ringa i svinottan, halv tolv och väcka mig. Ringer inte telefonen förblir jag på slafen, så jag behöver en blåslampa. Samtidigt som jag köper hans brännvin ska jag köpa några öl till mig själv, det blir gott att ha på lördagkvällen. Ett kvarter till kompisen och tio öl till mig själv. Det kör vi på!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 december 2021 17:12

Ja, någon begravning blev det aldrig, men däremot en begravningsakt eller vad det kallas. Ett pianostycke min mamma ofta spelade spelades upp av kantorn och psalmen "Blott en dag" spelades också. Den hade jag önskat, för jag tycker den är så fin. Jag storgrät inte, men visst kom det en del tårar. Tyvärr glömde jag mina glasögon hemma, så jag kunde inte sjunga med i psalmerna, men det är inget tvång att göra. Samtidigt var det kul att träffa tre av mina kusiner, två resliga herrar från min morbrors håll och en kvinnlig från pappas sida. Mamma var inte kremerad utan låg i en kista, men hon ska kremeras vad det lider. Vila i frid, älskade mamma. Och vila i frid, älskade pappa. Ni dog med bara 22 dagars mellanrum. Vi ses igen när jag lämnar jordelivet. Då blir det en existens utan sorg, smärta och krämpor, vilken ni upplever just nu.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards