Alla inlägg under oktober 2020

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2020 23:27

Höstens mest vittomfattande expedition går av stapeln imorgon kväll. Vi är några tappra kämpar som beger oss till Vrinneviskogen, långt från civilisationen. Vi känner ingen fruktan, endast tillförsikt. Vi har varit med förr och upplevt motgångar, framgångar och närkontakter.


Med oss tar vi ljust bröd med Lätt & Lagom och hela två ostskivor på varje smörgås. Dessutom rykande hett kaffe i termos.


Vi räknar inte med att få se några små grå varelser eller ens reptilianer, men chansen finns. Vi lämnar stadens ljus bakom oss och beger oss in i vildmarken. Finns där utomjordisk närvaro kan och skall vi upptäcka den. Full fart mot nya upptäckter!


MVH/Organisationsledningen

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2020 22:26

Jag sitter ensam hemma och timmen är sen. Jag har inte varit utanför dörren på hela dagen, är det konstigt att man blir snacksalig?


Jag tänker ringa till akutenheten, AE och prata bort ett tjog minuter. Mig känner de och jag hoppas på ett givande samtal.


Jag lever ensam i en liten tvåa och jag behöver stimuli och AE kan leverera. Klart jag slår dem en signal.


Jag söker inte inläggning, jag söker lindring från mina förrbaskade symptom. Snälla psykbabblare, lyssna på mig. Jag har ett visst människovärde.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2020 20:05

Gänget och jag satt i grönområdet på Stortorget, klassisk mark för burk- och flasktömning. Där var Finske mannen, Mannen med militärkepsen, Mannen med det illröda ansiktet och fresterskan som vägrar uppge sitt namn.


Jag drack sju eller åtta burkar Norrlands guld och njöt för fulla drag. Ska inte överdriva, jag blev inte kanonfull, men (överdrivet) social blev jag på den dosen.


Vädrets makter visade sig från sin mest sympatiska sida då vädret var fint, inget störande regn, inte ens någon blåst att snacka om.


Jag var bara kvar en liten stund efter att mina öl var uppdruckna. Ett par ur gänget skulle fortsätta kröka och således gå en vända till till Systembolaget, men jag kände att jag fått mitt kvantum, så jag gick hem.


Nu hemma sitter jag bara och softar. Det enda jag har på schemat imorgon är att gå till Systembolaget när de öppnar och det ska jag fixa. Upp kvart i tio och på med löparskorna för en sprint till Gröna skylten.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2020 19:57

Vi minns Paul Riege som mördades av Europas förgörare denna dag år 1980. Generallöjtnant, det var inte dåligt! Kasken av för dig, konstapeln.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 12 oktober 2020 23:45

Nu lyssnar jag på Sveriges kanske främsta band Bathory. Det är skivan "The return of darkness and evil", en tiopoängare. Hård musik, frän sångröst och schyssta texter. Favoriten på skivan är "Sadist (Tormentor)", en låt att tralla med i. Efter denna skiva blir det "Under the sign of the black mark", en annan strong produktion från det läskigaste av läskiga band. Raise the dead (den är med på debuten) och hail Satan!


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 12 oktober 2020 22:30

Jag besväras av röster. De låter som de kommer utifrån och jag kan flänga runt för att se vem det är som står bakom mig och pratar. Ingen där... Men ikväll har det varit kav lugnt på röstfronten. Bara lite viskningar och mummel, men det kan jag ta. Ungefär som min tinnitus, den finns alltid där, men man vänjer sig.


Det betyder att jag försöker lägga mig och sova om ett par timmar. Nattsömn, det är man inte bortskämd med. Ska dra timmerstockar ända till halv elva, då jag måste upp för att handla luncher till mig och mina föräldrar.


Det blir att ta Nozinan ikväll. Den tillsammans med övriga mediciner är receptet på en god natts sömn, men faran finns att man kissar i sängen. Man vaknar inte när man bör.


Hellre blöta lakan än ömmande fötter och ben efter en natt hasandes runt på stadens gator. Kissat i sängen har jag gjort rätt ofta, men det finns som tur är tvättstuga i huset. God natt med er.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 oktober 2020 19:26

Jag ögnade igenom truppen till handbollens EM-kval och blev förskräckt. Det var knappt några utländska namn och definitivt inga afrikanska eller arabiska diton. Någon måste ringa Expressen, DN, Aftonbladet och allt vad blarrorna heter, och klaga.


Detta är ett typexempel på strukturell rasism. Inbyggd i väggarna på förbundet. Dessutom kan jag ge mig fasen på att förbundskaptenen är medlem i Mordiska motståndsrörelsen.


Står valet mellan rågblonde Erik och eldige Abdullah måste valet falla på Abdullah, oavsett vilken av dem som är bäst. Någon rasism vill jag inte veta av. Ett stort knippe ris till Svenska Handbollförbundet!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 12 oktober 2020 19:06

Imorgon ska jag till socialen och hämta ut 500 kronor. Det blir att lägga dem på pubbesök. Med mig tar jag det rika trollet Bosse Rulltårta, han kanske till och med bjussar mig på något drickbart. Just det, jag måste ju köpa mat. Fast jag kan leva på makaroner och nudlar, det är inga problem. Nöjen måste man få unna sig.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards