Alla inlägg under oktober 2020

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 18:43

Jag har blivit beroende av tung psykofarmaka och hoppar jag över en dos mår jag riktigt illa. Tar jag mina tabletter mår jag inte optimalt. Jag har inte mått bra på flera år.


Jag tror att jag fick antipsykotika i onödan och att de har förstört min hjärna. Det jag hade behövt från början var ångestdämpande och sederande medicin. Inte smacka på med Zyprexa, mitt första antipsykotikum.


Nu sitter jag fast i joxet och kommer aldrig att kunna bli medicinfri. Min kropp har gjorts beroende av läkarklantar som antingen inte förstod vad de höll på med, eller struntade i allt, bara de fick droga ned mig.


Jag är felmedicinerad, men kan inget göra åt det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 18:17

"Hej, det är X här och jag mår lite dåligt. Jag har medicinerat med Stesolid, men det hjälpte bara marginellt. Min önskan är att få tillfälligt höjd dos med ytterligare tio milligram". Så inledde jag samtalet till akutenheten.


"Vi kan inte tillmötesgå din önskan om du inte kommer upp till oss och pratar med läkare" blev svaret. Det kostar 200 kronor och man kan få vänta i flera timmar innan en läkare behagar komma förbi. Jag avstår.


Nu har jag i alla fall ringt. Hoppas min slöa kontaktperson blir informerad och agerar. Agera = hjälpa mig att få höjd dos Stesolid. Just Stesolid tjatade jag om i flera år innan vården föll till föga och skrev ut den. Jag visste att jag skulle få den, jag har alltid rätt.


Nu har oron spätts på och jag skriver dessa rader ståendes. Kan inte sitta ned ens en minut, måste ständigt vara i rörelse. Vad fasen, jag behöver mer medicin och kan inte vänta flera år på den. Ge mig vad jag vill ha och ge mig det nu.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 17:45

Mitt IFK Norrköping är i Varberg för att möta laget med samma namn i en fotbollstäfling. Lite sport är precis vad jag behöver för att få annat att tänka på än mitt mående. Blir det oavgjort eller förlust blir jag inte glad, men ej heller speciellt upprörd. Sport känns inte så viktigt i dagsläget. Men såklart jag vill att Snoka ska vinna. Jag tippar på uddamålsseger för mitt lag.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 17:35

Jag mår dåligt och måste skriva av mig lite. Har precis tagit en Stesolid, hoppas den gör susen. Känner egentligen för att ringa AE, men de har blivit så vrånga mot mig, så jag tvekar.


Jag skulle vilja bo på mentalsjukhus, attans att de lagts ned. Jag minns min åtta månaders inläggning med glädje. Det var på en nu nedlagd avdelning på annan plats än sjukhuset. Två fina korridorer att hasa i och varm mat två gånger om dagen. Där trivdes jag.


Nu sitter jag hemma med oro. Oro som förmodligen kommer att slå över till ångest. Då måste jag ut och gå fast jag egentligen inte vill. Man kan bli nedslagen och rånad, sedan kan man bli attackerad med strålar av organisationen "O".


Jag har 20 milligram Stesolid att ta till. Och så lite annat jox som Theralen och Lergigan. Mer är det inte. Jäkla njugga läkarklantar! Hade de själva drabbats av återkommande ångest hade de skrivit ut mängder av Xanor till sig själva.


Jag får dra i mig lite mer tabletter och fortsätta slösurfa och hoppas att denna sk*tdag snart är förbi.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 17:15

Jag njuter av några glas punsch i finrummet. Spelar musik och har det bra och i bakgrunden hör jag min tokiga fru skrika. Jag har utfodrat henne med två äpplen idag, men hon klagar och vill ha mer att äta. Mer, mer, mer. Vill ha, vill ha, vill ha...


Ni som går i tankarna att åka till sydostasien och köpa er en fru bör tänka efter en gång till. Ni kan som jag dra en nitlott och få en grälsjuk kravmaskin på halsen. Min tokiga lilla fru gnäller varje dag, så det är tur att jag har en ängels tålamod.


Nu ska jag fylla på mitt glas, byta stenkaka och fortsätta njuta. Frugan kan gott skrika sig hes, jag har vant mig vid oljudet hon för.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2020 16:59

Jag har beslutat att sluta dricka starkvaror. Återföll i missbruk efter två år och sju månader och det var inte bra. Jag fick i mig en skaplig ranson igår, men nu är det totalstopp igen. Det kostar pengar och skadar hälsan. Jag lägger ned. Dessutom glömmer jag att ta mina mediciner och då riskerar jag psykos och inläggning. Det är härligt att vara full, men jag ska klara mig ändå.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 oktober 2020 19:28

Jag har fått ett återfall, ett längre återfall. Jag är uppe i åtta starköl om dagen och har verkligen fått smak på det. Jag struntar i allt, jag vill bara dricka mig full. Varje dag! Mitt hjärta håller på att lägga av, jag vill passa på att njuta så gott jag kan innan jag dör. Hoppas bara jag kan hålla det hemligt för vården, annars ryker min Stesolid. Nu loggar jag ut, jag ska ägna mig åt fortsatt öldrickning. Hare gött!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 oktober 2020 21:30

Jag är på favvopuben Titans o skriver från telefonen. Massor med folk här och en del snygga brudar. Jag sitter med Bosse Rulltårta i baren och spanar in brudarna. Finns några heta damer här, det kan jag lova. Tyvärr en del Moderater i dyra kläder, men man kan inte få allt. Lite smuts får man räkna med. Jag ska fälla mig en 40-, 50-, eller 60-taggare. Jag är inte kräsen. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards