Alla inlägg under oktober 2020

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 21:48

Jag drömde riktigt ruskigt imorse. Vet att det var morgon för jag la mig halv sex imorse. Kände hur någon/något tog på mig och att jag i drömmen hade bestämt mig för att ringa akutenheten. Jag inte bara ringer dem, jag drömmer om dem. Då har det gått långt.


Fast det var ingen dum idé att ringa. Jag kan ju prata bort en stund och få mig ett trevligt samtal till livs. Då hoppas jag på en kvinna med mjuk och len röst, det går jag igång på. Karlar ska helst inte jobba som annat än kirurger.


Jag kan ringa och hota med självmord, det brukar funka bra. Fast jag har egentligen ingen lust att bli uppskjutsad till AE, jag vill mest prata av mig. Är det ett brott, eller?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 20:51

Det blir en sväng till bästa stället Titans på fredag. Jag har en slant i plånboken och tänkte dricka mig full på lokal. Så jäkla tråkigt att bara sitta hemma och glo. Trots att det är Moderat-varning på den puben trivs jag där. Bekväma stolar och soffor att sitta i och ofta sport på TV:n.


Det brukar vara en och annan pudding i tajta kläder där och gissa om jag spanar in dem. Än har jag inte tagit mod till mig och frågat om jag får bjuda på något, men ska banne mig göra det imorgon.


Förhoppningsvis får jag med mig Bosse Rulltårta, han och jag brukar festa ihop. Den karl'n har gott om flis, han kan blåsa en tusenlapp utan problem. Kanske kan jag få honom att bjuda mig på en sexa whisky.


För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 19:19

Jag har bestämt att lilla frugan ska bli frukterian. Billigt är det inte, jag köpte fem Granny Smith-äpplen åt henne idag och det gick loss på tolv kronor. Men då har hon mat i två, tre dagar, så hon är förlåten. Lite pengar måste man trots allt lägga på sin fru.


När äpplena är uppätna kommer jag att köpa päron för samma summa. Vad hon ska kalasa, min stolliga lilla fru.


Fruktdieten går att variera. Hon kan matas med bananer, apelsiner och annat fint. Jag hoppas det går att få stopp på hennes blödande tandkött genom att ge henne en synnerligen varierad och vitaminrik kost. Jag vill inte tvingas ta henne till tandläkaren, det kostar ju skjortan.


Min lilla fru är dyr i drift, men en fru vill jag trots allt ha. Städning och matlagning sköter sig inte självt.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 18:43

Jag har efter cirka två år återfått kontakten med en kompis. Vet inte om jag skrivit om detta förut, då minnet sviker mig. Men det är en jäkel på att snacka, över en timma på telefonen. Men han är glad och lättsam och rolig att slänga käft med.


Hans favoritsysselsättning är att dricka öl, så ni kan ju gissa vad vi brukar prata om. Lyckosten satt med sex starköl, fast han beklagade sig över att det bara var småburkar. Arma sate...


Han ska egentligen inte dricka alls då han äter penicillin, men han måste ha i sig öl varje dag, annars får han skakningar och annat otrevligt. När kuren är över ska vi ta en heldag på krogen, det ser jag fram emot. Det blir både mat och dryck ute och jag har öronmärkt en femhundring för det tillfället.


Jag har lyxen att kunna ta ett par öl med olika personer, jag har flera törstiga kompisar. Bra, då ombyte förnöjer. Snart ska vi bli fulla ihop, det ser jag fram emot.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 16:43

På lördag ska jag äta lunch med en kvinna jag träffat. Hon är redigt knäpp i skallen, precis som jag då. Tänkte försöka få henne lite rund under fötterna, sedan kopplar jag på charmen och hon är min för natten. Enda kruxet är att hon är 20 år äldre än vad jag är, men jag måste ta alla chanser jag kan få till intimitet. Hon är inte direkt ful, men visst ser hon lite sliten ut. Men dagarna då jag jagade tiopoängare är över, jag får leta i bottenslammet. Kanske blir det hon och jag i min lilla säng...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 01:24

Jag har under dagen besvärats att stickningar i vänster hand och även haft känningar (någon mild variant av smärta) i bröstet. Har medicinerat med tio milligram Stesolid och tjugo milligram Oxascand (mina sista) och nu har det släppt lite.


Jag tror större delen av dagen att jag är döende och det är jobbigt. Det är inte resultatet av utomjordisk strålning, det är resultatet av 20 års omfattande rökning. Venerna till hjärtat är paj.


Fast om så vore fallet borde inte benso hjälpa, men det gör den. Vet inte vad jag ska tro. Jag känner för att ringa akutenheten och beklaga mig, men det enda de kan erbjuda är utvärdering om man ska bli inlagd eller inte.


Trots att jag tror att rökningen sakta håller på att ta död på mig kan jag inte sluta. En cigg lugnar nerverna och erbjuder ca sju minuters distraktion. Det är taget, jag välkomnar all lindring jag kan få, även om den tar död på mig.


Pappa har rökt sedan nedre tonåren och mamma likaså, fast hon bara slutade för ett par år sedan och har inte fått ett enda återfall. Om ändå jag hade den viljestyrkan. De lever och har hälsan och jag är möjligtvis döende. Inte rättvist!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2020 23:58

Jag jobbade mellan 28:e november 2011 och fjärde oktober 2018 på ett ställe jag kallar Presidentlådan. Jag är förtidspensionär, men tänkte att det kunde vara kul att ha något att göra om dagarna. Så fel jag hade.


Jag är uppfostrad att göra rätt för mig, det var därför jag orkade med nästan sju år i verkstaden. 40 minuters promenad enkel resa till sysselsättningen, kämpigt bara det. Sedan hade jag först sex, sedan hela sju kronor i timmen i betalning. Hade jag köpt busskort för att slippa promenaderna hade jag gått back.


Tyvärr gick den sympatiska chefen i pension och vi fick en riktig drummel till ny chef. Han var på mig flera gånger. En gång stod jag ca två meter från min stol där jag annars satt och jobbade och tittade på TV (i ungefär två minuter). Svinet till chef sa åt mig att gå och sätta mig och när jag inte reagerade på hans tillsägelse puttade han på mig. Jag borde ha klappat till honom över käften.


Förrförra året sa jag att jag skulle vara hemma från "jobbet" för att gå till vårdcentralen. Jag gick aldrig tillbaka och jag hörde inte av mig. Chefen ringde inte mig och frågade vart jag hade tagit vägen, han förstod väl att det inte var någon idé. Jag är rätt envis och principfast om jag får skryta lite. Har jag slutat så har jag slutat.


Det var ett riktigt beslut, för nu har jag sovmorgon varje dag och det är lyxigt. Den där flitpengen på sju spänn i timman saknar jag inte och definitivt inte slitet i verkstaden. Chefen saknar jag absolut inte.


Usch för daglig verksamhet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2020 23:34

Svenska rädda små gossar fick stryk mot portugisiska män. Det blev förlust med hela tre noll och man hade ingen chans alls. Dåligt spel av Abdullah, Hassan, Slobodan och övriga svenskar gjorde att Portugallien kunde ta en komfortabel seger. Man ligger sist i sin grupp där det återstår två matcher. Klart det blir stryk i dem också. Bu för Sverige!


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards