Alla inlägg den 9 januari 2024

Av Fester Bestertester - Tisdag 9 jan 20:05

Min rygg fortsätter att krångla. Var till mataffären under dagen och det gick skapligt att gå dit och hem. Jag säger skapligt för att jag inte vill ta till i överkant. Satt mig ned på fyra av fem lämpliga platser för att vila, men stod i alla fall inte på öronen. Men ryggen gjorde sig hela tiden påmind och jag lever med skräck för att inte kunna ta mig hem när jag är iväg på olika saker. Dessutom gör min krokiga rygg att jag inte kan besöka Mötesplats Helknas, det enda stället jag trivs på förutom min lägenhet. Sicken belägenhet. Jag har två ryggövningar att göra, får väl traggla på med dem ett tag till innan jag ånyo ringer fysioterapeuten. Det kanske bara är en massage jag behöver. Tror inte det, men hoppas på det. Kiropraktor vete tusan om jag vågar mig på, då de tar i så det knakar om ens kropp. Egentligen behöver jag inte gå ut imorgon, men vill ha lite folköl och matlåda inhandlad. Sabla rygg att ställa till det för mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Tisdag 9 jan 18:01

Idag har jag storhandlat. Blev en säck kattmat till lilla frugan, men även riskakor fick jag inhandlat åt henne. Det kostar att ha en liten fru ska ni veta, men jag är så ömhjärtad att jag hjälper henne med det mesta. Till mig självhandlade jag en köttbit, mazaränger, chokladbollar och cigariller. Köttet ska frugan strax få steka upp till mig, kanske får hon smaka på såsen jag har till maten. Jag skulle tro det, oj vad jag skämmer bort min lilla fruga. Jag ska bara ta mig ett till brädden fyllt glas med punsch så går jag ned och hämtar upp frugan ur sin mysiga källarvrå. Det lutar åt ett besök hos sillstryparen imorgon också, jag måste riktigt bulla upp med godsaker. Gud bevare  mig väl om jag skulle få slut på både drickat och godsakerna. Det får inte ske.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards