Alla inlägg den 13 januari 2024

Av Fester Bestertester - Lördag 13 jan 21:02

Idag har jag varit hos min gode vän herr Hörsel. Jag får alltid ringa honom och påminna om att jag ska komma, så han lämnar dörren olåst. Det lustiga är att han aldrig svarar när jag ringer. Det brukar ta någon minut så ringer han upp mig och säger att han inte hann svara. Undrar vad det kan bero på. Sin vana trogen satt han framför TV:n och jag slog mig ned i en av hans två soffor och dukade fram lite folköl. Dessutom fick han en försenad julklapp, en flaska Dworak, brännvin. Han bjöd på kaffe och kex, det var omtänksamt av honom. Tyvärr drabbades jag av svår oro och tvingades gå hem tidigare än jag tänkt mig. Innan dess hann han säga att vi borde gå ut pålokal och äta och dricka öl. Jo, tjena... Jag vet inte hur mycket jag legat på om en utekväll och han avböjer. Han lyssnar inte på mig. Han är ålderspensionär och jag förtids-dito, så vi har all tid i världen. Och vi behöver ju inte gå ut på kvällen, vi kan ju träffas på förmiddagen. "Kanske, mycket möjligt, får se" är hans vanliga svar. Det är inte för intet han är stadens lataste praktarsel.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 13 jan 20:52

Det tog emot att starta TV-spelet då jag sitter fast på flera fronter. Men jag gjorde det ändå och hör och häpna: jag tog en boss. Jag har ett bra ställe ditt jag går och plockar äpplen för att sedan steka dem och få en maträtt som skänker liv i form av hjärtan. Fyllde upp med så många jag kunde och begav mig till monsterbossen med fyra ben, en spindellliknande varelse. Tyvärr har jag bara dåliga vapen förutom ett, så striden drog ut på tiden. Fick käka en massa äppel-rätter för att fylla på livet, men till slut slog jag herr boss. Blev en snygg cut-scene och nu kan jag lägga "tempel" nummer två till handlingarna. Men sitter fortsatt fast på tre olika grejer. Bland annat att föra en mindre orkester till en fé, vilken jag behöver aktivera för att få bättre motståndskraft mot fiendens attacker. Svårt, men roligt spel. Och ännu har jag inte fuskat.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards