Alla inlägg den 26 januari 2024

Av Fester Bestertester - Fredag 26 jan 22:59

Här sitter jag och fantiserar om mat. Har inte ätit sedan klockan tre idag och är rätt hungrig nu. Planen för imorgon är att handla på Suway, en American steakhouse melt eller en Italian BMT. Sedan går jag snett över gatan till Systembolaget och därefter in på Gottegrisen för plockgodis, mest choklad. Det är ofta jag gör storslagna palaner inför morgondagen, men så blir det inget av med dem. Egentligen behöver jag inte handla, då jag har två sexpack folköl och ravioli, gulaschsoppa och ett par frysrätter, men hoppas komma iväg imorgon för lite handling. Starköl har jag inte druckit på kanske ett par veckor och en minifylla imorgon skulle sitta fint. En macka från Subway får räcka att äta, blir inte proppmätt på en, men gott är det. Eller så skippar jag Subway och köper en kyld rätt från ICA. Ner på stan ska jag hur som helst.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Fredag 26 jan 21:53

Runt klockan elva tog jag mig till mataffären och köpte dagens varma lunch, plommonspäckad fläskkarré med gräddsås. La den i kylskåpet och mikrade den runt klockan tre och åt med glupande aptit. Dessutom blev det ett sexpack folköl, en flaska Coca-Cola och en chokladkaka. Det var främst lunchen som lockade och som gjorde att jag vågade mig ut. Satt på tre ställen till affären och på lika många ställen på vägen hem. Ryggen gjorde sig påmind, men inte så farligt. Det lovar gott inför morgondagen, då jag måste ta mig ned på stan för varm mat. Det är tunnsått med bänkar dit och hem, men med lite jävlar anamma ska det nog gå vägen. Det kan mycket väl bli så att jag stupar på vägen ned på stan eller på vägen hem. Då antar jag att förbipasserande ringer ambulans, det har hänt två gånger tidigare. Ska göra som sist, be dem ta mig i armarna och leda mig hem. Fy fanken att vara skadeskjuten som jag är. Förbaskade åkomma.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards