Alla inlägg den 25 januari 2024

Av Fester Bestertester - Torsdag 25 jan 20:56

Imorgon kommer min boendestödjare hem till mig, en tjänst man kan få från kommunen via psykiatrin. Det är sagt att de ska komma halv två, men ofta är de så pass tidiga att de är hos mig vid lunchtid. Planen är att gå upp vid elva och gå till mataffären för två Coca-Cola-flaskor och tilltugg och sedan vänta på boendestödjaren och gå och handla en gång till. Då blir det folköl och varma lunchlådor. Men då får de se till att vara här klockan tolv, inte mycket senare än så. Lunchlådorna är eftertraktade och säljer slut på ett par timmar efter levernas till affären. Det skulle betyda att jag inte behöver gå ut förrän på söndag nästa gång. Jag har inte så stor nytta av mitt boendestöd, gillar inte att ha folk hemma som river i mina grejor. Men imorgon ska de få bära hem matvaror åt mig. Lite nytta måste de göra för sin lön.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Torsdag 25 jan 18:23

Det har inte blivit speciellt många cigaretter rökta de senaste veckorna. Hemma har jag lagt av att röka, då jag inte orkar eller har lust att gå ned på gården för blossen. Jag bara la av med de dumheterna och det går hur bra som helst. Men är jag iväg på saker, till exempel går till affären eller Mötesplats Helknas brukr jag unna mig ett bloss eller fler, beroende på hur länge jag är borta. Men jag har mest varit hemma den senaste tiden och vet ärligt talat inte när jag rökte sist. Inte jättelänge sedan, men flera dagar är det i alla fall. Vet att jag tog ett bloss i söndags, det var nog senaste gången jag syndade. Jag är sprickfärdig av stolthet, jag har besegrat rökbegäret.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards