Alla inlägg den 29 januari 2024

Av Fester Bestertester - Måndag 29 jan 22:00

Vädrekts makter visade sin humana sida när de trollat bort kylan, det var flera grader varmt. Var på Systembolaget vid öppningsdags och köpte mig hela åtta burkar Norrlands djup. Sedan styrde jag och glada gänget kosan mot Hörsalsparken. Där har jag haft fler fyllor än jag kan räkna och idag var inget undantag. Det var snutfritt och vakterna kunde bara blänga på oss från andra sidan gatan, där vi satt har de inga befogenheter att ingripa. Det var de vanliga polarna med Mannen med det illröda ansiktet i spetsen. Mannen som dricker handtvål som vore det årgångsvin. Visst har jag testat tvål, men jag gillar inte smaken, jag vill ha Systembolagsgrejer. Det tog flera timmar att tippa i sig all öl, man är ju måttlighetsdrickare, och vi hade det jättetrevligt. Efter mitt lilla äventyr i centrala staden gick jag raka vägen hem. Jag var ju lite ostadig på benen och ville inte bli förödmjukadpå bolaget, bli nekad att handla mer godsaker. Nåja, jag hade två sexpack 3,5:or hemma och avrundar en givande dag bäst jag kan. På't igen imorgon.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Måndag 29 jan 17:56

Jag gick ut från Mötesplats Helknas och tände ett bloss. Då kom det fram en svart människa och tiggde en cigarett av mig, vilket han inte fick. Då var han på mig om att få min fimp och det fick han, trots att jag hade kunnat röka mer av den. Denna tjomme sa att han brukade röka hasch och skulle förmodligen stoppa in skiten framför filtret och få sig några bloss. Att det alltid är främlingar som är hotfulla/påflugna. Gick in igen och sa till en kvinna i personalen att en n*g*r antastat mig och hon snäste av mig med orden "man säger svart". Typiskt fruntimmer att ha ett ömmande hjärta för missbrukare och gärna från Långtbortistan. Det tar vi och gör ett handhjärta för, inte sant? Kanske borde jag ha gett afrikanen mina sista cigaretter och innehållet i min plånbok, allt för att behaga subban på mötesplatsen.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards