Alla inlägg den 11 januari 2024

Av Fester Bestertester - Torsdag 11 jan 20:17

Aj, min stackars rygg. Ärligt talat gör den inte speciellt ont, men vissa känningar har jag av den. Bland annat spänner det så förbaskat vid liten ansträngning, vilket gör att jag går som en märla. Mat måste jag ha, så idag var jag till affären vid elvatiden. Det gick bra, satte mig och pustade ut två gånger på vägen dit och en gång på vägen hem. naturligtvis blev det ett sexpack folköl, men ingen läskeblask. Det får jag köpa imorgon. Japp, jag planerar att gå ut imorgon också.


Mina ryggproblem har gjort att jag inte kan ta mig till Mötespalts Helknas. Trist, för jag trivs med att skratta åt de andra besökarna. Personalen där tror väl att jag blivit inlagd när jag inte kommer på besök, jag tillhör annars inventarierna där. Det blir att köra mina ryggövningar jag fick härom året av fysioterapeuten och hoppas på det bästa. Tanken är väl att man ska göra dem flera gånger om dagen, men jag gör dem bara vid läggdags. Jag får väl ta mig i kragen och göra dem minst en gång till om dagen. Det är inte lätt att vara handikappad.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Torsdag 11 jan 20:03

Gänget och jag tog en sittning i Hörsalsparken, klassisk mark för oss utomhusdrickare. Vi anlände cirka kvart över tio på morgonen och när jag gick hem runt klockan tre satt flera av oss kvar och vägrade sluta ha roligt. Jag gick ut försiktigt och köpte fem Sofiero och efter ett par timmar var de slut, så det blev en vända till till Systembolaget. Denna gång blev det sex burkar Bellman, en toppenöl. Det var kul att se Viggar'n igen, han har hållit sig borta en tid. Det är skillnad på honom och Mannen med det illröda ansiktet, han kör på full fart mot döden med en fylla sex dagar i veckan och salongsberusning den sjunde dagen. Det var snutfritt, kanske hade McDonald's en drive, vilket brukar locka slöddret i båtmössa. Som turt är var det lite mildare ute idag, annars hade jag inte pallat med mer än någon timma, det blir snabbt kallt om fingrarna och rumpan. Glada gänget kräfva eluppvärmda bänkar. Nu är jag hemma och sitter med kvällens tredje sista öl. Vi ses imorgon, grabbar. Eat, sleep, drink, repeat.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards