Alla inlägg den 16 januari 2024

Av Fester Bestertester - Tisdag 16 jan 20:54

Idag blev det riktigt lyckat på parkbänken. Allla var där, inklusive lokalkändisen Jukka, killen som ständigt greppar en frostig ölburk. Vi hamnade i Hörsalsparken som så många gånger förr. Snuten åkte förbi, men inte på Drottningatan mot vilken parken vetter, utan på baksidan så att säga. De såg oss inte och det var då för väl. Mannen med det illröda ansiktet halsade i sig ett kvarter brännvin och blev akut bajsnödig. Han gjorde sina behov i ett buaskage kanske tio meter bort. Jag kände ingen bajslukt, det var omtänksamt av honom. Man kan ju undra hur hans gump ser ut. Bajskockor och konkelbär i överflöd skulle jag tro. Jag har sagt till honom att ha med sig toalettpappaer, men han lägger alla sina pengar på drickat och har inte råd med sådana trivialiteter som dasspapper. Det jag hade i dryckesväg var åtta burkar Bellman och de gick åt illa kvickt. Alkoholen är vad som håller oss glada grabbar ihop, så när jag gick torrt tackade jag för mig. Det blev en vända till på Systembolaget för lite dricka på kvällskvisten. Där är jag nu och nu börjar jag bli full igen. Vi kör en repris imorgon och har du vägarna förbi Hörsalsparken imorrn så kom gärna fram till oss och snacka lite. Vi bits inte.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Tisdag 16 jan 19:33

Jag trotsade kyla, halka, dålig rygg och byxor som hela tiden vill hasa ned så ändalykten blottas för alla att se. Det blev en vända till speceristen för två Coca-Cola Zero, två varma luncher och ostbågar. Sedan var jag tvungen att gå ned på stan, ända till apoteket. Smet in tvärs över gågatan till Hasses butik Systembolaget. Där köpte jag sex burkar Bellman av vilka jag precis ska öppna en. Ryggen gjorde sig inte så mycket påmind, satt bara på en bänk på vägen till affären och ingen gång på väg hem. Boten mot byxor som vägrar att sitta som de ska stavades hängslen. Jag kör en Gunnar Sträng: både hängslen och livrem. Dessutom lyckades jag stå på fötterna under mina promenader, även fast det var fasligt halkigt på många ställen. Nu har jag mat och annan skaffning så jag klarar mig några dagar, men tror det blir en vända till mataffären imorgon också. Det gick ju bra, det här.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards