Alla inlägg den 2 december 2023

Av Fester Bestertester - 2 december 2023 22:36

I år kom jag så smått igång med matlagningen igen, men nu har det kommit av sig. Det blev inga avancerade maträtter, gjorde mest fiskpinnar, varm korv, falukorv och egna hamburgare. Det blev gott och visst sparar man en slant på att laga eget käk, men jag orkade inte, jag fick slut på energi. Tur då att det finns matlådor att köpa i affärerna. Måndag till fredag säljs dagens varma lunch på Hemköp för 69 kronor. Man måste vara där ganska tidigt för att få någon med sig hem då de är populära och har strykande åtgång. På ICA nere på stan säljs thailådor varje dag, kylda sådana och de går loss på 72 kronor. ICA har även annan kyld mat, idag åt jag deras pasta carbonara och den smakade bra. Vilken tur för oss ungkarlar att det finns färdigrätter att handla. Annars skulle man behövt leva på frysta kartongrätter och de är i regel ingen höjdare. Någon gång, helst inom en snar framtid, ska jag komma igång i köket igen. Tills dess fortsätter jag handla färdigt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards