Alla inlägg den 3 december 2023

Av Fester Bestertester - 3 december 2023 22:41

Det är med glädje jag kan konstatera att jag inte längre hör röster. Varje gång de kommer hugger det till i magen och jag går upp i varv De brukar komma främst om kvällarna och nu är det kväll, men inga röster alltså. Förträffligt måste jag säga. Total tystand, inte ens ett enerverande mummel som så ofta förr. Vården påstår att jag hade psykos under hösten, men den försvann med god kosthållning, medicinering utan slarv och sunda sovvanor. Rösterna brukar vara svårare att medicinera bort, men där är jag i dagsläget. Vi får väl se vad som händer när jag lägger mig på sängen och ska sova, men jag tror jag kommer att förbli röstfri. Åtminstone ett tag till. Jag hörde dem dagligen när jag vårdades september till november, men nu är de väck. Så skönt. Det tar jag mig en folköl på. Skål, kamrater och eventuella olycksbröder.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 december 2023 22:05

Jag har kommit vidare i TV-spelet jag håller på med. "The legend of Zelda: Tears of the kingdom" heter det och visst är det bra, men en smula för svårt för min smak. Ni skulle ha sett mig i min glans dagar, då avverkade jag spel på löpande band, tog i stort sett alla spel jag köpte på mig. Inte som idag när jag har en hel drös spel liggandes som jag är långt ifrån färdig med. Jag har betalat för spelen och vill njuta fullt ut av dem. Nu är jag uppe i skyn ovanför Hebra, som den kalla regionen kallas för och har hittat ett shrine till. Sparade och stängde av, vill inte klara av spelet för snabbt. Hatten av för Shigeru Miaymoto för att han skapade denna fantastiska spelserie. Har du inte spelat Zelda, ja, då har du gått miste om något storartat.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 december 2023 18:51

Jag måste alltid ha något att dricka, det är inte bara att jag blir sugen på dryck, det är ett måste i alla lägen. Jag dricker 1,5 till två liter läsk om dagen och kanske tre liter öl. Varje dag! Hur ska jag kunna sluta? Nej, sluta kan jag nog inte göra, men dra ned går ju. När jag författar dessa rader har jag precis druckit upp en 1,5-liters Coca-Cola och i kylskåpet har jag ställt in ett sexpack folköl. Visst är det skönt att berusa sig, men oftast dricker jag av gammal vana. Folköl ger inget rus, men är gott och det är något att sörpla på. Tidigare var jag beroende av cigaretter, men kom på att jag rökte helt i onödan. Nu snittar jag en fyra, fem cigaretter om dagen, fast idag har det bara blivit en rökt. Tänk om jag kunde höra detsamma med drickandet. Bara sluta, eller i varje fall kraftigt dra ned på det. Har jag ingen läsk eller folköl dricker jag vatten i mängder. Jag skulle kalla det sjukdom att hålla på som jag gör.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards