Alla inlägg den 15 december 2023

Av Fester Bestertester - 15 december 2023 20:49

Fy fasen, jag har tandvärk. Den kommer och går, ökar och minskar i intensitet. Hade jag hft det som värst hela tiden hade jag ringt akut, men den släpper ibland, vilket gör att jag kunnat härda ut så länge som jag gjort. Började få ont i september, jag har dragits med detta i tre månader. Jag ringde Folktandvården, ville gå till ett speciellt ställe nere på stan, men damen i luren konstrade. Det skulle ta tre månader att byta mottagning och hon hänvisade mig till Hageby vårdcentral, trotsatt jag inte  bott där på över 30 år. En chefsöverläkare sa till mig en gång att jag hade katastroftankar ochdet har jag nu kan jag erkänna. De försöker dra ut min tand men misslyckas och hänvisas till universitetssjukhuset i Linköping. Jag hittar inte till sjukhuset och jag hittar inte på det heller. Som jag längtar till måndag då jag ska ringa "min" vårdcentral.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 december 2023 20:33

Idag lagade min lilla toka panerad torskfilé och kokade potatis. Till det hade jag en påssås. Hon har slagit rekord i matlagning, något så här avancerat har hon aldrig befattat sig med. Hon vände fiskbitarna i äggula och ströbröd och potatisen kokades alldeles lagom länge. Tro det eller ej, men jag tvingades inte snärta till henne en endaste gång. Dessutom fick hon en portion, det var hon värd. Jag kämpar på med min lilla fru och efter idag förväntar jag mig en toppenmåltid imorgon också. Då går jag till handlar'n och köper kött till vilket jag ska ha råstekt potatis. Tror ni frugan fixar det? Klart hon gör.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 15 december 2023 19:52

Idag har jag tagit ett så kallat shrine i senaste Zelda-spelet. "Building bridges" var undertiteln och jag klarade det med visst besvär. Nu har jag bara två shrines till att ta innan det är dags för en uppgradering. Det krävs fyra ljusbollar, man får enför varje besegrat shrine, för att få mer hälsa eller mer uthållighet. Hälsa är alltid bra, men uthållighet är ett måste när man klättrar i spelet, vilket man ofta gör. Det är ett festligt spel, men ack så svårt. Jag har gått och funderat på att fuska via Youtube ett tag nu, men än är jag inte redo för det. Man kanske blir för gammal för spel, det är i så fall jag ett bevis på.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards