Alla inlägg den 27 december 2023

Av Fester Bestertester - 27 december 2023 21:53

På nyårsafton är lilla frugan och jag hembjudna till Nils-Erik. Väl där ska vi äta en bit mat och umgås. Dock blir det mest våra fruar som får umgås med varandra, då de kommer att ha fullt upp i köket. Dock får de titta in i herrummet då och då för att servera kaffe, punsch och annat gott. När ens fru häller upp starkvaror åt en vet man att man lyckats göra något av sin äkta hälft. Naturligtvis har jag en oöppnad flaska punsch av bästa sort, fint ska det va'. Planen, även om den än bara är just en plan, är att bjuda hem värdparet till min enkla boning för något att äta. Det blir Nils-Eriks fru som bestämmer vad vi ska äta då, men hon kommer nog på något gott. då hon är dokumenterat skicklig vid spiseln. Det kommer att bli en höjdarkväll, även om vi skulle gå hem innan tolvslaget. En annan är senior och med åren har jag blivit trött och gör gärna tidig kväll även under högtider. Det ska bli trevligt att ses, Nils-Erik.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 27 december 2023 20:30

Jag är så glad att det finns ett ställe att gå till för rejäl mat och i rejäla portioner. De serverar luncher fram till halv tre och övrig tid kan de erbjuda a'la carte eller varför inte en god hamburgare? Det är annat än köttavskrapet ihopbankade skulor till kebab, eller flottiga pizzor till rövarpriser. Dessutom vill jag inte gynna fifflare som bland annat tvättar pengar, allt för att ha råd med senaste BMW:n. Husmanskost byggde detta land kan man gott säga. Visst kan det vara spännande att uppleva andra kök än det svenska, men själv tröttnar jag rätt fort på den. Men okej, jag är beredd att göra ett kryddigt undantag: Kedjan Spicy hot skulle jag kunna tänka mig att besöka flera gånger i veckan. Det är människor från fjärran östern som driver dem och de är arbetssamma och flitiga, de har det i blodet. Just nu är jag sugen på något att äta och kommer att så göra, men imorgon då. Det får bli en titt på Lingonfabrikens hemsida för att se vad de har att erbjuda.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 december 2023 20:00

Är det någon mer än mig som haft en förstklassig jul? Själv var jag hemma hos en kompis, herr Hörsel, och åt lite julmat, men ingen Janssons frestelse, då han är lat. Köttbullarna var av sämsta märke, Eldorado, prinskorven var på sin höjd ljummen och skinkan saknade synliga spår av eventuell griljering. Men det gick ned med lite god vilja. Tyvärr glömde jag hans julklapp hemma, den får jag komma till honom med i helgen som kommer. Hur firade du? Fick du några julklappar? Satt du ensam och ugglade? Nu är det tolv månader kvar till nästa jul. Är det året jag kommit igång med matlagningen igen? Vill ju gärna ha egengjord Janssons frestelse och köttbullar. Då skulle jag kunna bjuda hem Hörsel till mig, men eftersom han är stadenss lataste praktarsel kommer det inte att bli av. Nåja, jag önskar er alla en god fortsättning, för det är väl vad man säger på mellandagarna?


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards