Alla inlägg den 4 december 2023

Av Fester Bestertester - 4 december 2023 22:41

Idag tog jag sovmorgon, gick inte upp förrän klockan ett på dagen. Skyndade mig ned till Systembolaget för dagsransonen och sedan hem för att dricka mina nyinköpta öl. Därmed blev det ingen parkbänk idag, men det var lika bra det. Tänk på oss stackars bänksupare vad vi får lida pin när vi läskar oss bland folk. Det är kallt inte bara om rumpan att sitta still någon längre stund. Jag har ingen aning om vilka tappra kämpar som var på plats i en centralt belägen park, men säkert en handfull alkoholälskare. Nu är jag alldeles lagom berusad och ska gå och lägga mig, ska bara dricka upp kvällens sista öl. Vi får väl se vad termometern säger imorgon, om det låter sig göras att sitta på en parkbänk. Är det kallare än fem minusgrader stannar jag hemma imorgon också. Kalla mig gärna svikare eller mjukis, men vinterkyla och jag kommer inte överens.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 4 december 2023 22:17

Jag har kommit till vad som kallas "Wind temple" i Zelda-spelet. Kom efter mycket om och men på att man skulle hoppa ut över kanten på det flygande skepp man är på och segla in i fyra öppningar under däck. Dessutom, det finns tre våningar, kan man hoppa ännu längre ned för att nå bottenplan. Seglade förbi ingången till nedersta planet, det gäller att veta vart man ska så aman styr rätt från början. Detta skepp är väldigt utmanande, men tror jag tar det imorgon när jag spelar härnäst. Har glömt var nedersta ingången jag sett och seglat förbi var, men jag kör på ett ställe i taget, till slut hittar man rätt. Bättre det än att springa runt på måfå och leta. Jag har skrivit det förut och skriver det igen: det var fasligt vad svårt detta spel är.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards