Alla inlägg den 14 december 2023

Av Fester Bestertester - 14 december 2023 21:59

Det går så sakteliga framåt med mitt TV-spel "The legend of Zelda: Tears of the kingdom". Har aktiverat en kortare filmsnutt och hittat och knäckt ett shrine. Nu krävs det att jag klarar tre shrines till för att kunna uppgradera min hälsa eller "stamina" (uthållighet). Tyvärr tror jag att jag blir tvungen att fuska för att komma vidare i spelet. Har tre tempel kvar att knäcka för nästa uppgradering och det tror jag blir mig övermäktigt. Att spela ska vara en stunds avkoppling, men jag håller på att krypa ur skinnet när saker inte går min väg. Jag är numera en medioker spelare, jag som var värsta gamern förr om åren.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 december 2023 19:38

Min gamla kompis har inte tid med mig längre. Han har nämligen träffat en tjej via sin sysselsättning och lägger all tid och allt krut på henne. Det får man ha förståelse för även om där finnes ett sting av smärta i bröstkorgen på mig. Hur kunde min skallige och lågbegåvade vän träffa en tjej och inte jag? Svaret är kanske i hur han är som människa. Han är en glad gamäng alltid nära till skrattet och är synnerligen social, det räckte uppenbarligen. Nu väntar jag på att en kvinnlig bekant till mig ska para ihop mig med en av sina väninnor som hon har lovat. Jag är inte kräsen, jag skulle kunna nöja mig med en förståndshandikappad tjej, bara hon är måttligt efterbliven. Här sitter jag i min ensamhet och dricker öl medans min kompis har mysafton med sin nya flickvän. Är inte livet orättvist, så säg?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 december 2023 19:26

Det blev en sväng till Systembolaget under dagen. Där köpte jag sex Norrlands djup och ett helrör Absolut vodka. Ölen dricker jag upp ikväll, jag har redan börjat, men spriten tänkte jag spara till julen och kanske mellandagarna. En annan är ingen alkis då jag kan låta bli spriten fast jag har den ståendes i köket. Sprit är dyrt, men skänker ett rus som heter duga. Skulle det helt plötsligt publiceras rappakalja här vet ni att jag gått in på spriten, men som sagt, den är främst till för att drickas under julen. Nu återstår bara att köpa en flaska Jägermeister (och öl då såklart) så har jag julens fyllor kirrade. Jag dricker för att få ett högre stämningsläge än som nykter, jag har ett syfte med drickandet. Jag vill må bra helt enkelt. Nu ska jag (porr)surfa och bara ha det bra. Adjöken.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards