Alla inlägg den 9 december 2023

Av Fester Bestertester - 9 december 2023 21:13

Idag har det hänt saker här, vill jag tala om för er. Det blev en sväng till Sibylla med lilla frugan, vi åt oss båda mätta där. Vi tog varsin korv med potatismos, en gammal hederlig mosbricka alltså. Jag är inte så förtjust i pizza och kebab, men en tjock korv med tillhörande pulvermos är svårslaget. "Tomorrow you make mashed potatoes" sa jag till min lilla stolla. Hon fullkomligt slukade maten och lovade att göra mig bönhörd angående maten. Hemma har jag en potatisstöt och mjölk, jag ska ge henne chansen att leverera under min övervakning. DAet är alltid trevligt att visa upp min vilde för kreti och pleti. Här kommer det en äkta make och ingen liten plutt. Hemgjort potatismos... Tror ni min lilla fruga klarar av det?


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 9 december 2023 19:41

Jag lyssnar på "Mäster Cees memoarer" av och med Cornelis Vreeswijk. En klassisk och utomordentlig musikant. Boxen med skivor tillhörde mina föräldrar och jag såg till att ta hem den när deras lägenhet tömdes av en firma. Cornelis var inte den som spottade i glaset. Han var en livsnjutare uti fingerspetsarna och själv blir jag på humör för att ta mig en pilleknarkare. Dagens musiker är bara blaha blaha, de kan inte mäta sig med den flygande holländaren. Det är 36 år sedan han gick bort, men han lever vidare genom sin fina musik. CD-boxen jag lyssnar på täcker in det mesta han gjorde, men inte allt. Men jag är ingen fanatiker, det duger åt mig. Tyvärr fick jag inte med mig allt jag ville ha, jag tänker främst på Spike Jones, ett komiskt geni. Men Cornelis duger gott.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 december 2023 18:19

Idag såg jag att jag hade ett paket i hallen. Det var en CD och en DVD med inga mindre än The Toy Dolls. Det blir min tredje DVD med dem och den andra konserten. Naturligtvis har jag redan tittat på konserten från vad som kallas "Hellfest" och den var riktigt bra. Nästan lika bra som den konsert jag var på med dem när de fiirade 40 år som band. Detär ett jäkla krut i Olga, frontmannen. Naturligtvis hade de den gigantiska flaskan på scenen, vilken sprutar konfetti över publiken. Glad musik som smittar av sig på lyssnarens humör, det törs jag påstå. Har du inte lyssnat på bandet har du verkligen gått miste om något riktigt bra. Jag har varit ett fan sedan mitten av 80-talet och ser fram emot kommande skivsläpp. Än håller gubbarna.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards