Alla inlägg den 8 december 2023

Av Fester Bestertester - 8 december 2023 21:46

Idag var jag äntligen iväg till Spiranmottagningen för min injektion med antipsykotisk medicin. Säger alltid till i receptionen att jag inte är väntad och de säger alltid åt mig att sätta mig ned och vänta. Men hur ska sjuksköterskan veta att jag kommer? Reser på mig då jag är för rastlös att sitta stilla och går fram till en låst dörr med glasruta i och stirrar efter personalen. Det har faktiskt aldrig krånglat, jag har inte behövt vänta speciellt länge på att bli insläppt. Man kan ju undra om de har dolda kameror i väntrummet. Nåja, nu är jag sprutad för denna gång. Ska tillbaka den 21:e december nästa gång. Bara ett hugg i rumpan till i år, med andra ord.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 december 2023 21:23

Kylan har tillfälligt släppt greppet. Därför blev det parkbänk idag med glada gänget. Det var de gamla vanliga kämparna såsom Mannen med det illröda ansiktet, Viggar'n, Skäggiga mannen och Finske mannen som gjorde mig sällskap i parken. Jag hade sex burkar Norrlands djup, en öl med rätt bra klipp i. Behöver jag skriva att alla gick åt? Jag blev sådär härligt avslappnad som man kan bli efter några burkar. Så till den mllda grad att jag kissade i byxorna. Nåja, lite får man stå ut med som utomhusdrickare. Som vanligt tog jag svängen förbi Systembolaget på väg hem och köpte mig några kvällsöl vilka jag har gått loss på redan. Ingen blev haffad av snuten, Mannen med det illröda ansiktet gjorde inte i brallan och väktarna har ingen befogenhet att köra bort oss från parken. En toppendag helt enkelt. Bäst av allt: byxorna jag kastade vatten i har torkat även fast det blev en stor fläck kvar. Imorgon kör vi igen, inte sant?


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards