Alla inlägg den 17 december 2023

Av Fester Bestertester - 17 december 2023 22:28

Vår Calum från norra Storbritannien svävar som på moln, hans Hearts slog fjantarna i Celtic med två mål mot noll. Nu ligger laget trea efter de två stora klubbarna, the auld firm. Han var på plats på "Boghead" och såg viktorian med egna ögon. Det bäddar för Rangers, en klubb som jag har vissa sympatier för. Rangers ligger fem poäng efter ohyran i grönt och vitt, men har två matcher mindre spelade. Sköter de sina kort rätt blir det serieledning. Två pro-Brittiska klubbar i topp tre. Det är grejer det.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 17 december 2023 21:36

I köket har jag en flaska Absolut vodka. Den har stått där sedan i torsdags och jag har inte varit frestad att öppna den. En annan är ingen alkoholist, med andra ord. Den har jag tänkt att ha att dricka till de röda dagar som snart väntar oss alla. Fast jag skulle ju kunna dricka av den imorgon och ta resten dagen därpå. En fylla på ett helrör är lite för dyrt för min smak, Dessutom behöver jag inte bli dyngrak, en salongsberusning duger gott. Nåja, till spriten blir det en flaska Schweppes, de har det godaste groggvirket. Men det är inte bara sprit jag unnar mig så här i jultider, där finnes annat gott, jag tänker på något ätbart. Planen är att handla marsipangrisar på ett konditori. Dyrt, men det är ju bara jul en gångom året. Och så blir det att köpa den andra Aladdinasken (den bruna) för säsongen. Jag lägger en hel del krut på godis, men viktigast är trots allt drickat. Skål i förskott från mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 december 2023 19:20

Det har bara blivit en cigarett idag. Tog den på väg hem från sillstryparen, men slängde den efter kanske halva var upprökt. Ingen smaksensation var det heller och den lugnande effekten behövde jag inte. En cigg helt i onödan. Tror inte jag hade rökt sedan i torsdags, då blev det kanske fem ciggisar. Vi får se hur jag gör på mötesplatsen imorgon, jag tar med mig mitt paket dit i alla fall. Dessutom är min kompis skyldig mig fyra cigaretter, de ser jag fram emot att få tillbaka. Ärligt talat funderar jag på en rökfri svit, det vore ett bra tillfälle att skippa cigaretterna när jag klarar mig på så få om dagen som jag konsumerar. Där finns pengar att spara.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards