Alla inlägg den 19 december 2023

Av Fester Bestertester - 19 december 2023 21:55

Efter att blivit hotad av demoner att inte lyssna på musik i över tio år är jag på banan igen. Jag hade missat en räcka med Motörhead-skivor och Venom-diton, saknade inte musiken. Men nu har jag köpt på mig CD:ar så det står härliga till. Men det var en Voivod-skiva jag inte lyckades få tag i, nämligen "Nothingface". Jag nämde det får min kompis och vips så trollade han fram "Another perfect day" med Motörhead och nyss nämnda Voivod-skiva. Jag minns inte om jag frågade var han fått tag i dem, specielllt skivan med Voivod. Har jag frågat så har jag glömt svaret. Tack till dig, Anders-Bertil, för skivorna. Skivor må växa på trän men inte vänskap.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 19 december 2023 21:33

Jag sitte fast i "Tears of the kingdom". Har samlat ihop fyra musikanter och en dirigent. De behöver mig att köra dem uppför en höjd till en fé, men det går ju för fan inte! De gnäller på den skakiga färd jag kan erbjuda och när jag är vid sista stigningen lutar vagnen jag manövrerar så att de skriker och försöket avbryts. Jag grunnar på om jag inte ska använda "ultrahand", hoppa av vagnen och lyfta den sista biten upp. Men det funkar ju inte! Jag har god lust att fuska, men det är att kasta in handduken och för evigt veta att man är en fuskis. Vad ska jag göra? Stånga pannan blodig eller ta den lätta vägen till framgång?

Av Fester Bestertester - 19 december 2023 21:15

Två dagar i rad har jag varit på Systembolaget. Idag blev det sex starköl att lägga till de två jag redan hade hemma. Drack bara fem igår, så jag hade två kvar. Allt som allt åtta burkar då. Men jag har redan druckit ett par av dem. Vidare har jag en hela Absolut vodka och en hela Jägermeister på köksgolvet. Det är inte nog för att hålla mig berusad hela julen, men nästan i alla fall. Jag är ingen alkoholist och måste inte prompt ha något att dricka på daglig basis. Man är väl ingen Hasse heller. Det bllir minst två vändor till bolaget för mig denna vecka, jag ska försöka bygga på öllagret lite. Allt blir så mycket bättre berusad än nykter. Det enda negativa är att det är en dyr hobby. Äsch, det jag brinner för måste få kosta.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards