Alla inlägg den 13 december 2023

Av Fester Bestertester - 13 december 2023 20:11

Att leta tomburkar är ett drygt jobb. Man kan vara ute i timmar och bara hitta en handfull, vi är några trogna burkletare i staden som dammsuger innerstaden. Dessutom är det kallt och jäkligt ute, så det gäller att pälsa på sig. En kortare period satt jag på en kudde och tiggde men det gav inte så värst mycket klirr i kassan heller. Som temperaturen är nu är det för kallt för mig att sitta stilla i flera timmar. Då återstår bara bidrag. Om alla läsare la varsin tia till mig skulle jag om inte komma på grön kvist, så i alla fall underlätta min vardag. Det smärtar att tänka på mina kompisar på bästa puben God vän när jag inte har råd att dela deras glädje. Vad gör Muhammed nu för tiden? Hur mår God vän-chilenarna? Jag är trött på att sitta hemma och glo, en förändring måste koma till stånd. Den börjar med tio kronor från var och en av Er, ärade läsare. Känner du att du vill skänka lite mer är det välkommet. Många bäckar små gör en stor å. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 13 december 2023 19:34

Idag har jag varit på Systembolaget. Där köpte jag fyra burkar öl av bästa märke och en flaska Carlshamns Flaggpunsch. Den senare är dyr, hela 184 kronor för en ynka halvliter. Man hinner inte mer än att gå loss på flaskan innan den är tömd. Nåja, jag dricker mig sällan berusad, då blir man en lätt måltavla för fienden. Jag är oftast på tårna och beredd på socialdemokratiska angrepp. Jag leker med tanken att bjuda lilla frugan på en burk öl, det kan bli riktigt roligt att skåda. Se henne ragla omkring och tappa balansen och yra på sitt lustifika språk. Men kvällen viker jag till mig själv, det blir jag, en potatisbakelse, en cigarill, några glas punsch och lite Glenn Miller på vevgrammofonen. Jag mår bra, så bra man kan må i ett dysfunktionellt hem med en toka till fru.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 13 december 2023 17:52

Just nu spelar jag "The great rock'n'roll swindle" med Sex Pistols. En plojskiva. För några år sedan insjuknade jag i psykos utan att själv märka det. Jag sov inte på fem dygn innan jag kraschade och blev uppskjutsad till hispan. "The great rock'n'roll swindle" spelade jag om och om igen och speciellt låten "Friggin' in the riggin'". Den gick så skivspelaren glödde, sanna mina ord. Nu kan jag inte lyssna på skivan utan att få tillbaka minnen, både positiva och negativa. Mest positiva, skulle jag tro. Farbror doktorn på mottagningen där jag går sa att det visst var viktigt med sömnen, jag vet inte vad han sa mer, jag satt och halvsov under samtalet som blev ett långt och utdraget orerande från hans sida. Jag när ingen önskan om att få psykos igen, men får jag det vill jag få det till denna skiva. "Belsen /psyket was a gas".


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards