Alla inlägg under oktober 2020

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2020 21:37

Jag får injektioner varannan vecka på Spiranmottagningen. På grund av en omtalad influensa blev det stopp för injektionerna, vi var ett helt gäng som fick dem och vi satt tillsammans i ett konferensrum i tre timmar, då man kan tuppa av efter att ha fått joxet injicerat.


Jag var den första som fick börja med sprutan igen och det har lett till att jag går till mottagningen andra torsdagar än de andra, jag får sitta ensam och glo in i en vägg i timmarna tre.


Nu är jag strängeligen beordrad att gå till Spiran denna torsdag också (fick injektionen förra veckan) och jag fruktar att jag blir sprutad för andra veckan i rad. Det har nämligen varit prat om att jag ska få komma samma torsdagar som resten av såskopparna.


Får jag den där jäkla Zypadheran imorgon tror jag bestämt att jag får ett större utbrott. Jag är redan idag övermedicinerad och har ett liv att leva. Jag vill inte ligga på sängen hela dagarna och dregla (biverkning av Clozapine).


Jag är obotlig schizofreniker, det spelar ingen roll hur mycket mediciner vården pumpar i mig; Jag hamnar på psyket minst en gång om året ändå. Dessutom har min dos Zypadhera (injektionen jag får) höjts efter ett mindre lyckat samtal till akutenheten förra veckan.


Jag kommer att bestråla hela Spiran med utomjordisk hjälp om de kommer med sprutan i högsta hugg. Jag vill inte gå omkring som en zombie, jag vill bli som förr: en livsnjutare med smak för vin, kvinnor och sång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2020 21:22

Jag har Metallicas första tre album och gillar dem skarpt. Köpte dem på vinyl på 80-talet, men sen sa onda andar åt mig att jag inte fick lyssna på musik och det förbudet höll i sig i kanske femton år.


Jag har på senare tid börjat beställa sånt jag hade på LP på det nya och fantastiska formatet CD. Vissa låtar känns som det var igår jag lyssnade på, andra är för mig helt främmande.


Är det någon vits med att köpa senare album med bandet, eller är de smörja? Blev de inte en smula pretentiösa med början redan på 80-talet?


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2020 20:41

Jag satt och läskade mig när det strax innan åtta på kvällen ringde på dörren. Där stod en arab med en påse. "Varsågod" sa han och sträckte fram den mot mig. Det var snabbmat som en person med samma förnamn som mig beställt. Jag kollade på kvittot och där stod kundens namn. Jag vet att det finns en snubbe i porten bredvid med samma fina förnamn som jag (jag fick hans post av misstag en gång).


"No, no. Me not order" sa jag på min bästa skolengelska. Snacka om att jag blev rädd när det ringde på dörren så dags. Jag trodde det var polisen (igen) som skulle skjutsa upp mig till psyket.


Om oanmälda besök tycker jag inte. Och beställa dyr snabbmat med tillika dyr leverans skulle aldrig falla mig in att göra. Jösses, jag blev uppjagad av mitt lilla besök. Denna gång var det inte snuten, men nästa gång då?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2020 00:35

Har precis tagit min Clozapine och lite annat smått och gott. Jag behöver sådant som däckar mig, jag har ingen ro att ligga klarvaken på sängen. Jag har dragit i mig ett sexpack folköl och nästan tre liter läsk, det var ju mindre bra. Kan bli svårt att sova med koffein i kistan. Jag måste pg a mitt boendestöd upp strax efter åtta på morgonen, så somnar jag inte sätter jag mig vid datorn igen. Eller så blir det universallösningen promenader. Schizofreni är inte roligt att ha, den har förstört hela mitt liv. Sitta uppe och uggla när man borde sussa sött.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2020 21:48

Jag är ju tjock och behöver oftast handla kläder i storleken 2XL. Fick ett ryck och beställde fyra hårdrocktröjor och jag fick dem idag. Men vad stora de var. Jag har hållt dem mot kroppen, de är som tält. Det var nästa tusen kronor i sjön...


Man kanske kan tvätta dem i 90 grader, men då krymper de väl till ett frimärkes storlek. Det bästa är att handla i fysisk affär och kunna prova innan man köper. Jag beställde från utlandet och kommer inte att returnera tröjorna, jag får acceptera att de fräna tröjorna aldrig kommer att bäras av mig.


Om någon storvuxen läsare vill köpa dem så är det två Venom-tröjor och två Voivod-tröjor. Jäkla vågspel när man handlar över Internet.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2020 21:48

Jag upplever starkt obehag och har tagit mig en Stesolid för att lugna nerverna. Sitter och skakar på benen, vill hela tiden vara i rörelse. Det blir nog ingen sömn inatt, jag ger mig kanske ut och vandrar som så ofta förr.


Ångest är ta mig tusan det värsta symptomet på sjukdomen. Röster och paranoia kan jag ta, men inte ångest. Jag blir galen. Galen!


Man kanske skulle slå akutenheten en signal och gråta lite.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2020 20:21

Ölmannen har börjat ringa mig dagligen. Jag har aldrig varit med om en lika snacksalig person förut. Prata om öl i två timmar... Jösses! Men han är glad och trevlig, så det gör inte så mycket. Han sitter mest på sitt rum på boendet han är på, så han gillar att prata bort ett par timmar. Ölmannen, killen som lever för ruset.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2020 19:02

Bandets överlägset bästa skiva är utan tvekan det vita albumet. Som god tvåa kommer "Magical mystery tour", med låtar som "I am the walrus" och "Strawberry fields forever". Tredje bästa skivan är "Sgt. Pepper's lonely hearts club band".


De långhåriga slynglarna var förmodligen narkotikapåverkade när de skrev sina mästerverk, men det kan kvitta. Bra låtar spottade de ur sig i parti och minut under nästan hela sextiotalet, de var unika i det avseendet. Inget annat band kommer i närheten av deras klass.


Beatles, LSD och gitarrer. Receptet för en gedigen skiva.


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards