Alla inlägg under juni 2021

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 15:21

Ja just det, ska jag ringa AE eller inte ikväll? Jag tror jag ringer. Alltid trevligt att snacka med någon, jag har inte direkt vänner så jag kan gödsla med dem, då vänder jag mig till proffs på mående. Kommer att ta det lugnt under kvällen och vila lite på sängen, sedan när jag är pigg igen kanske jag lyfter luren. Vad ska jag prata om? Be om filmtips, kanske. Ska även berätta om det rösterna säger åt mig att göra. Det kan nog bli bra, det här.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 14:29

Det var lång kö för att komma in på Systembolaget idag. Blev avskräckt och lämnade platsen med tunga steg. Det betyder att jag endast har sju öl hemma och dem lär jag dricka upp ikväll. Det får bli att gå till mataffären och köpa folköl, då jag måste ha något att dricka när jag surfar på datorn. Livet utan starköl är rätt enahanda, men visst går det att vara utan. Jag har inget val, då jag bara har till en fylla hemma.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 23 juni 2021 16:57

Jag har precis lyssnat på "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", rankad som världens bästa skiva av en känd amerikansk musiktidning. Visst är den bra, men inte så jäkla bra. Jag har säkert en 40, 50 skivor jag håller som bättre än den nämnda skivan. Bland annat Venom's tre första mästerverk. The Beatles har fem skivor på topp 20-placeringar. Jag gillar The Beatlles, men föredrar hårdrock.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 juni 2021 16:26

Heart of Midlothian, Hearts, är tillbaka i skotska förstadivisionen efter ett besök i divisionen under den. Den sista nästa månad får man sina fiskar varma då man möter Celtic, laget jag avskyr. Jag hoppas så klart på tre poäng i det mötet. Kanske kan de kriga till sig en vinst med god vilja och fult spel. Vår brittiske vän Calum kanske kan skriva ihop några rader om matchen och lägga upp dem här på bloggen. Glorious Hearts!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 23 juni 2021 16:17

Kanske gör jag ett besök hos stadens lataste praktarsel herr Hörsel. Nån måste ju damma av honom där han sitter vid TV:n. Men idag ska jag kolla på fotboll, men kanske blir det ett besök imorgon. Det blir rätt roliga diskussioner med honom då han oftast kör utan de dyra hörapparater han har. Sist pratade jag om Bing Crosby och han om Bill Cosby. Det blev helfel, men ack så roligt. Jag ska även höra med honom om han har lust att hänga med och ta några öl någonstans. Vi har känt varandra i drygt 30 år och har blivit bra kompisar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 juni 2021 16:07

Jag mår skapligt för en gångs skull. Lyssnar på Venom och dricker läsk. Var på möteseplatsen en sväng och pratade med en i personalen. De flesta som arbetar där verkar tro att alla är förståndshandikappade och har en överlägsen attityd. Men han jag snackade med är riktigt vettig att prata med. Vi snackade lumpenminnen bland annat. Nu hemma brukar det dåliga måendet komma som ett brev på posten, men inte idag. Inte än i alla fall. Att jag har tio starköl i kylskåpet gör sitt till, jag mår bra med vetskapen om att jag kan ta mig en fylla.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 juni 2021 18:05

Jag sitter och grunnar på att ringa AE, akutenheten. Jag känner för att gråta ut till en kvinnas lugnande röst. Men får jag en karl på tråden, vilket händer ibland, blir det inget känslosamt, då blir det bara sportprat. De ska göra skäl för sina löner, lirarna på AE, inte sitta och spela patiens på datoron hela kvällarna och nätterna. Jag ska bara tippa i mig lite öl så tungan lossnar, sedan ringer jag. Nog.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 juni 2021 17:59

Det är två täflingar i fotboll ikväll; Busarna i Kroatien möter mediokra Skottland och Tjeckoslovakien möter arroganta England. Jag hoppas på fyra förluster, då jag ej har sympatier för något av lagen. Huvudsaken är att Sverige är vidare, allt annat struntar jag i. Förutom Tyskland då, mitt reservlag. Heja, heja!


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards