Alla inlägg den 20 april 2021

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 23:43

Vår man i Japan, Kenta Kawasaki, har genomfört en propagandachock. Han skrev ut hela femtio blad där han tog upp UFO-frågan på ett enkelt och sakligt sätt. Bland annat varnade han för reptilianer och så kallade shape shifters. Dessa kommer från planeter långt, långt borta och har som mål att förslava mänskligheten. Kenta berättar att han tejpade upp arken på väl valda platser. Kanske får han snart ögonen på sig från regimen och de aliens han pekar ut. Kenta berättar att han har samurajblod i sig och att han inte kommer att vika ned sig. Ett föredömme, sanna mina ord.


MVH/Er länsledare

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 23:37

Jag ska göra ett försök att lägga mig och sova. Har precis tagit all medicin jag ska och sitter uppe ett tag för att se om jag blir trött av dem, vilket jag oftast blir. Men oron gnager i mig och kan göra det omöjligt att ligga stilla. Då får jag väl gå ut och gå en stund. För upp måste jag imorgon bitti, då jag har så kallat boendestöd halv nio på morgonen. Efter det kan jag sova en dryg timma innan jag ger mig av till mataffären för att köpa matlådor. Sedan är mitt schema blankt och jag kan ligga på sängen hur länge jag vill. Jag hålller tummarna för att sömnen ska ta mig och det snart.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 22:35

Självklart vill jag gå på krogen med dig imorgon. En annan är långtidssjukskriven (dålig rygg) och har all tid i världen att berusa mig i det offentliga rummet. Kom hem till mig, så förfestar vi lite. Jag har några öl att bjuda på. På God vän är det lätt att trivas, men man kommer inte långt med svenska. Därför har jag lärt mig att beställa en öl på arabiska. Kan vara bra att kunna. Vi ses hemma hos mig imorgon, Ronny.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 21:17

Tja ba! Jag har gnetat ihop en femhundring och tänkte gå till bästa puben/krogen God vän imorgon. Ska bara kolla med Bosse Rulltårta om han vill med. Det vill han säkert, den knösen.


Jag kommer inte att spela på Jack Vegas-maskinerna, de förlorar man bara pengar på. Jag dricker hellre upp mina pengar än att spela bort dem. Det ska bli kul att träffa God vän-chilenarna och så Fikret i baren förstås. Hoppas han bjuder på nötter, det gör han ibland.


Häng med du också. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 21:10

Jag har haft det mycket bra idag. Jag gick till konditorn och köpte biskvier och mazariner, sedan till sillstryparen. Där köpte jag några frysrätter och lite kattmat. Frugan måste ju få sitt.


Efter att jag kommit hem lät jag min fru massera mig och det kan hon minsann, som den forna glädjeflicka hon är. Som tack fick hon en riskaka och några skedar Whiskas. Sedan ledde jag henne varsamt ned i källaren och såg till att hon la sig på sin härliga madrass.


Nu sitter jag och mumsar på godsakerna jag köpt idag och tar mig några glas punsch även fast det är vardag. Som pensionär är det ju lördag hela veckan lång.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 20:58

Jag har av någon anledning dragit på mig Guds vrede. Är det för att jag gick med i Nordiska rikspartiet som sextonåring? Är det för att jag var en känslokall cyniker som ung vuxen? Är det för något jag gjort i ett tidigare liv?


Jag vill inte dö. Trots att jag tror på ett liv efter detta skrämmer döden mig. Att jag skulle begå självmord håller jag därför som otroligt. Fast om jag inte blir av med min dagligt återkommande ångest vet jag inte vad jag ska göra.


Tänk dig att behöva kämpa varje dag, året runt. Det frestar på och jag börjar få nog. Jag får väl börja be regelrätta böner och be om nåd. Gud har en plan med allt, men vad den är kan man ju undra. Jag tänker på spädbarn som dör, vad hade deras liv för mening? Jag tänker på alla som drabbas av cancer. Varför tillåter Gud en sak som cancer?


Jag har drabbats av de psykiska sjukdomarnas moder schizofreni och som jag hatar det. Kan jag ha varit Adolf Hitler i ett tidigare liv?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 20:33

Jag lyssnar på Sex Pistols. Lite riviga tongångar, det behöver jag, känner jag. Det är plojskivan "The great rock'n'roll swindle" som snurrar nu. Inte rivigt hela tiden, men i alla fall med glimten i ögat. Jag behöver någon eller något som kan lyfta upp mig ur dyn. Då är musik förträffligt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 april 2021 19:56

Jag fick min schizofreni på senare år. Den har gått in och sopat undan allt jag en gång hade. Jag har tappat vänner, jag har tappat intressen, jag har tappat geisten. Jag är en spillra av mitt forna jag.


Att schizofreni kan slå så hårt. Den kan föröda ens liv och det är jag smärtsamt medveten om. Förutom att jag är sinnessjuk är jag tjockmagad och har diabetes. Jag har lyckats råka så illa ut som man kan.


Till och från känner jag för att ge upp. Lägga mig på sängen och aldrig mer vakna. Vad ska jag uppe att göra? Jag kan lika bra sova bort mitt liv. Fast helst vill jag ju bli frisk och återgå till ett normalt liv.


När man läser om schizofreni tycker jag inte att det verkar så farligt, men att ha det är sannerligen ingen dans på rosor. Det är en livs levande mardröm.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards