Alla inlägg den 28 april 2021

Av Fester Bestertester - 28 april 2021 20:19

Det dåliga måendet har kommit över mig igen, precis som det gör varje, varje, varje jäkla kväll. Jag tror jag har allvarliga fysiska åkommor och det stressar mig något enormt. Jag får ångest över att ständigt bli påmind om mina sjukdomar. Räcker det inte med att jag har diabetes och schizofreni?


Det får bli en vända till medicinförrådet (köksbordet) och ett intag av några Stesolid. Jag måste medicinera med den varje dag, trots att jag är så van vid den att den börjat ge lite sämre effekt.


Nej, jag tror bestämt jag tar april månads dusch och går och lägger mig. Är jag vaken hänger jag mig åt grubblerier och det är rent skadligt i mitt fall. Må sömnen ta mig snart.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 april 2021 20:07

Jag promenerade till speceristen idag och stötte på ungdomar, osnutna ungar som driver omkring på gatorna utan mål och mening. Dessutom klär de sig slafsigt och är väldigt långhåriga. Varför är de så främmande för kamm och sax?


Jag blev på dåligt humör när jag såg dem, de förpestar liven för oss skötsamma medborgare. Och inte blev det bättre när jag äntrade affären, jag såg två bodknoddar, båda med axellångt hår. Vad har speceristen för krav på sin personal egentligen?


Nu är jag äntligen hemma och filar på en insändare till Motala tidning. Jag kommer att gå hårt åt ungdomen och avkräva föräldrarna ett svar på varför de tillåts göra sig själva till åtlöje och varför de tillåts att förfula gatumiljön.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 28 april 2021 19:51

Tyvärr är Bosse Rulltårta rätt snål, han lånar inte ut pengar i första taget. Men idag fick jag i alla fall hans pant, bättre än inget. Det blev 38 kronor, så det räckte och blev över till ett sexpack folkisar. Schysst, Bosse! Tyvärr kommer jag inte att ha råd att gå på bästa puben God vän detta veckoslut, mitt försörjningsstöd har gått åt till mat och annat onödigt. Jag får sitta hemma och glo. Men ikväll kan jag läska mig med några tvååttor, det ser jag fram emot.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 28 april 2021 19:31

Jag fick brev från Region Östergötland idag. "Du får detta erbjudande eftersom du är född 1971 eller tidigare och har en sjukdom eller tillstånd som innebär ökad risk för att bli allvarligt sjuk i covid-19, enligt vårt journalsystem."


Jag kommer alltså att vaccinera mig mot den där envetna coronan. Detta trots riskerna att få blodpropp. En blodpropp behöver kanske inte vara så allvarligt. Det som suger är att jag måste bege mig ända till Himmelstalund och mässhallarna. Det blir en rejäl promenad.


Jag har klarat mig hittills och inte smittats, trots att syrran med familj hade covid-19 och jag har träffat dem. Äh, lika bra att ta vaccinet och få det överstökat.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards