Alla inlägg den 27 april 2021

Av Fester Bestertester - 27 april 2021 21:21

Avdelning 27 var psykiatrins psykosavdelning, vilken låg i ett suterränghus. I ena änden fanns mottagningen till psykosenheten, i andra änden 27:an. En trappa ned fanns så kallat träningskök och rum där man kunde få kroppskännedom eller konstterapi. Varje tisdag fick en patient vara med och laga mat i det köket, som vi alla åt.


Personalen var ofta civilklädd och var ute på avdelningen. De satt inte inne på expeditionen och ugglade framför datorn, de brydde sig om oss patienter. Bordtennisbord fanns ute fast under tak. Och ville man röka var det bara att öppna dörren och gå ut.


Skälen till att avdelning lades ned och psykosenheten flyttade till sjukhuset var två: mögel i lokalerna och att de hux flux kom på att de inte fick tvångsvårda patienter där. Det riktiga skälet var så klart sparkrav. Nu hamnar man i de tråkiga sjukhuslokalerna om man blir inlagd. Jag kan faktiskt sakna 27:an. Den bästa avdelning jag varit på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 april 2021 17:46

Mitt FC Carl Zeiss Jena är nere i fjärdedivisionen och harvar. Man ligger bara fyra, tolv poäng efter det ledande laget. Det är bara ettan som går upp. Jena dråsade ur Dritte Liga förra säsongen och är nykomlingar. Jag trodde de skulle studsa tillbaka direkt, men så verkar inte bli fallet. Nåja, jag kommer alltid att hålla på dem, laget från min pappas födelseort.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 27 april 2021 17:10

Jag har inte druckit starkt på åtta dagar, det är fantastiskt bra gjort av mig. Var till affären och handlade 2,8:or, lite öl vill jag ha i mig. Jag planerar att ha ett långt alkoholstopp, kanske inte två år och sju månader som sist, men ett år kanske. Det är bra för hälsan, bra för min diabetes. Men visst är jag sugen på ett rus, det erkänner jag villigt. Men jag ska inte gå till Systembolaget, nej då. En annan är ståndaktig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards