Alla inlägg den 3 november 2022

Av Fester Bestertester - 3 november 2022 18:57

Idag firar jag tolv dagar som rökfri. Det går framåt, dagarna rullar på och på lördag firar jag två veckor utan blossen. Jag är inte förvånad att det går såpass bra som det gör, jag var ju utan rökningen april till tidig juni. Då höll jag upp i 52 dagar och det har jag gett mig den på att övertrumfa denna gång. Visst, jag har fyra cigaretter i hallen, men skarpt läge föreligger inte, de får ligga kvar där. Kanske att jag skänker bort dem imorgon. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inget sug efter blossen har, för det har jag. Men inget toksug som jag får ibland. Dock tänker jag allt som oftast på cigaretter och hur gött det vore med ett bloss. Eftersom jag var dum nog att börja röka en gång i tiden lär suget vara kvar livet ut. Sådan är verkligheten tyvärr. Nåja, jag står på modesta tolv dagar som rökfri och den sviten ska jag bygga på, vänta och se bara. Jag kan ha tagit mitt sista bloss, man vet aldrig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 november 2022 18:24

Nu har det gått några dagar sedan jag hade kontakt med min gode vän Nils-Erik. Jag har tänkt att ringa honom under kvällen och höra vad han gör. Han tummar väl i sina ekivoka tidskrifter om jag känner honom rätt. Kanske tar han sig en whisky eller två efter dagens middag, dagens överdådiga middag. Han har tur som har en fru som är dokumenterat skicklig vid spisen.


Själv har jag fått i mig en burk ravioli och jag värmde den på spisen alldeles själv, då jag inte kände för att ta upp min lilla djungelvilde ur källaren. Den smakade bra, men kan inte mäta sig med Nils-Eriks mångsidiaga kost. Därför hade jag tänkt föreslå att han bjuder in mig och min stolliga lilla fru till sin boning på ett skrovmål. Jag står då för punsch, whisky och cigariller, det blir ett litet knytkalas.


Borta bra men hemma bäst heter det, men jag vete tusan om jag skriver under på det. Att vistas hos Nils-Erik är alltid utomordentligt. Snart ringer jag dig, min gamle vän.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 3 november 2022 17:43

Jag lackade ur på Fikret i baren på God vän när han körde mig på porten. Det är väl en vecka sedan, men jag har inte glömt hans övertramp. Saken är den att reservstället Titans är bra och mysigt, men det är lite för mycket Moderater där. Bland stammisarna på God vän har jag mina gelikar. Wladimir (Wladde) är asschysst, God vän-chilenarna också. Det är bara fascisterna som äger puben jag stör mig på. Jag tänker inte sätta min fot på det skruttiga stället något mer, pubar finns det fler av. Fikret, du har fått hjälp av mig då jag köpt din dyra och utspädda "starköl" och allt som krävdes för att du skulle brännmärka mig var ett blött skrev. Ett skrev blött av vatten och inte urin. Du kan dra åt fanders och gärna flytta hem till ditt kaosland. I Sverige kommer artigheten främst medan du beter dig som en IS-terrorist. Fyy bubblan! För övrigt anser jag att God vän bör förstöras


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 3 november 2022 17:02

Varuhusvakterna kom till den långa bänken vid ett grönområde i anslutning till varuhusen. De var riktigt stöddiga och sa åt oss att packa oss därifrån. Vi lydde inte, vi låtsades inte om dem. Då kom de fram till oss och drog upp Mannen med det illröda ansiktet som naturligtvis protesterade högljutt. Inte undra på, hans öl skvimpades ut. Han slet sig loss och då ringde apskaften polisen. Eftersom jag inte ville utsättas för grisens godtycke reste jag på mig och fick med mig de andra till Stortorget istället. Som tur var syntes inte grisen till, så ingen av oss fick försmäkta i en iskall cell. Ska man inte kunna roa sig med lite öl utan att bli påhoppad? Vakter är pappskallar. Fixar du inte att bli gris kanske vaktyrket är något för dig. Avskrap!


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards