Alla inlägg den 9 november 2022

Av Fester Bestertester - 9 november 2022 22:29

Idag har det bara blivit en ostsmörgås (på mötesplatsen) och en låda pad thai. Men det var för flera timmar sedan, jag är hungrig igen. Allt jag har hemma är pasta, men inte ställer jag mig och kokar den så här sent på dygnet. Nej, ställer mig i köket gör jag så fort jag kommit hem från mötesplatsen, vilket jag gör runt halv fyra, fyra.


Jag är en riktig köttoman och har sett att ett kilo fläskfilé kostar 199 kronor, men då är den svensk, det blir alltid lite dyrare med närproducerat än kött från utlandet av tveksam kvalitet. Naturligtvis kommer jag att göra riktig ungkarlsmat, nämligen köttfärssås. När jag härjade i köket låg ett halvkilo nötfärs på drygt 30 spänn. Vad kan den kosta idag? Observera att jag aldrig köper bland- eller fläskfärs, usch. EDIT: 114 kronor kilot kostar det.


DAet finns så många goda rätter att laga och recepten är bara några knapptryckningar bort. Men som jag tidigare under kvällen skrev så går jag ut lite försiktigt. Steker korv o kokar pasta, mycket enklare än så kan det inte bli. Dessutom har jag spridit faktumet att jag lagt om livsstil till vänner och bekanta för att sätta lite press på mig själv.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 november 2022 20:37

Jag har lagt om mitt liv. Har slutat röka (det jobbigaste att sluta med) och slutat dricka öl, folköl likaväl som starköl. Det var en baggis att sluta med. Saken är den att jag hade tänkt börja laga mat och jag börjar försiktigt. Köper sån där långkorv man får om man googlar på "Dennis hot dog" och till det ska jag ha pasta. Pastan har stått framme och öppnad i flera år, jag hoppas att jag ej blir sjuk av den.


Dessutom köper jag chilisås (jag är försiktig med ketchup då jag lätt tycker att det smakar surt) och häller över pastan. Under tiden jag väntar på att pastavattnet ska koka upp och pastan kokas i åtta minuter smälter jag steksmör i en stekpanna och steker korven på två av fyra "sidor". Jag lägger korvarna på en tallrik och delar färska champinjoner i två bitar och steker dem i samma panna jag stekt korven i. På med mer steksmör bara.


Vidare tror jag att jag vill ha rostad lök till maten. Den får jag fråga mig fram till i mataffären, det är inte ofta jag köper den och vet inte var den står. Men jag har ett hum om var den kan vara. Får leta först och fråga sedan.


Korven jag kommer att köpa räcker till två måltider. 27, 95 kronor går paketet på har jag sett på nätet. Jag får väl räkna med att den kostar trettio kronor och alltså femton per måltid. Vad champinjonerna kostar har jag ingen aning om, men det kan väl inte vara så dyrt. En bastant måltid för dryga 20 spänn skulle jag tro. Åh, vilka matplaner jag har. Jag går ut försiktigt och ökar takten och snart står jag där och rullar mina egna köttbullar. Matlagning är ju skoj.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 november 2022 20:17

Under dagen hade jag viss paranoia och samma mängd oro. Men jag tog tjuren vid hornen och gick ut för att gå till Mötesplats Helknas. Väl där släppte oron, jag var till och med med på ett så kallat husmöte, där personalen babblar om lite olika jox. Jag satt stilla på min stol hela mötet och fick beröm av en ur personalen. Några gånger gick jag ut och satte mig på en betongsugga, på vilken jag tagit mängders mängder med cigaretter. Men inte tog jag mig någon cigarett, jag hade ju inga på mig. Nu hemma mår jag fortfarande bra och hoppas få må som jag gör även imorgon. Allt är inte nattsvart.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 november 2022 18:40

Tjosan, vad bra det går med mitt rökstopp. Sov till klockan tolv och gick direkt till Mötesplats Helknas där jag tog en två, tre snusar. Jag gick ut flera gånger för att hämta luft och bli kvitt det sug jag hade. Jag har varit hemma sedan klockan tre och har ännu inte rökt något. Något sug att tala om har jag inte och det är förstklassigt. Tänk om det inte är ett uppehåll jag gjort, jag har kanske slutat röka på riktigt, för gott. Tanken svindlar! Jag håller på att spara pengar till ett dyrt inköp, men det är en sak jag verkligen vill ha. Bättre att köpa saker för pengarna än att röka upp dem. Jag slutade röka av tre anledningar: Ekonomin, hälsan och det faktum att jag vill bli kvitt en helt vansinnig last. Fortfarande har jag kvar fyra cigaretter i hallen i fall att, så att säga. Men jag kommer snart att ge bort dem till en kompis som är svår på blossen. Jag vill och kan vara utan ciggen, det är testat och bevisat. Mot dag nitton!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards