Alla inlägg den 10 november 2022

Av Fester Bestertester - 10 november 2022 22:26

Det rullar på med mitt rökstopp, jag är fortfarande ren. Idag gav jag bort de fyra ciggen jag hade kvar, så nu har jag inga att ta till om jag skulle bli galet sugen på ett bloss. Men suget är nästan borta, det värsta har lagt sig. Det tog ett par veckor innan jag var där, men nu går det av bara farten. Det är 33 dagar kvar till mitt rökfria rekord och det ska jag klå med råge. Det känns så skönt att vara rökfri och dessutom sparar jag pengar. Swedish match får hitta någon annan som vill köpa deras jox.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 10 november 2022 22:17

Ibland känner man inte för att göra så mycket och idag var en sådan dag. Självklart var jag till Systembolaget runt halv elva, jag är ju inte sjuk på något sätt. En miniranson, minst sex öl, om dagen vill jag ha för att må bra. Det blev åtta burkar Norrlands djup och de smakar förträffligt. Jag har druckit med andakt och har två kvar och de tömmer jag snart nog. Vi får se om det blir någon bänk imorgon, det lutar väl åt det. Det glada gänget sviker aldrig, någonstans sitter de och läskar sig och mår bra. Jag får väl plocka fram vinterjackan redan nu och toppluvan likaså. Prick tio stolpar jag in på bolaget med plånboken i högsta hugg och nappar åt mig det jag vill ha. Det lutar åt sex starköl och ett kvarter Jägermeister. Frågan är bara i vilken park vi hamnar, men det löser vi imorgon. Vissa av a-lagarna har mobiler, så det går snabbt att trumma ihop ett månghövdat sällskap. Vi ses imorgon, grabbar!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 10 november 2022 21:34

Som jag tidigare skrivit köpte jag idag steksmör och chilisås. Då återstår pasta, korv, champinjoner och rostad lök. Då har jag mat till två måltider. Att laga mat är något jag roas av, tyvärr tappade jag det när jag insjuknade i min psykossjukdom. Men nu är jag snart uppe i sadeln igen. Mitt nästa matprojekt blir hamburgare. Jag kör dem på ett halvkilo nötfärs och till dem har jag rå, gul lök, en tomatskiva, isbergssallad och chilisås. Blir två måltider av det också. Det är bara att tippa över köttfärsen i en bytta, salta och peppra och sedan blanda runt den ordentligt. Vänligen notera att jag kör utan ägg. Forma till bollar, vilka jag plattar ut på ett skärbräda och sedan steka en sex, sju minuter på varje sida. Enkelt och gott. Jag vill ha ett fåtal smaker, vill inte ha en hamburgare som dryper av fett och har en massa klet i sig. Dessutom ska jag köpa jalapenos, det kan man ju också ha i hamburgarna. Jag tror bestämt jag testar det. Mat är gott och egenlagad sådan himmelsk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 10 november 2022 20:41

Jag fixade inte någon matlagning idag, men jag har i alla fall köpt steksmör och chilisås från Heinz. Saken är den att jag runt klockan tre var i mataffären och de hade varma lådor kvar. Priset var nedsatt med 30 procent och jag kunde inte låta bli att köpa en. Tyvärr var maten äcklig. Det var fläskpankaka med bacon, eller bassåån som jag säger. Jag kände tydligt smaken av stekt (?) ägg och det bara växte i munnen. Jag fick i mig hela portionen, men inte utan kväljningar. Jag försöker verkligen att äta ägg, men det går inget vidare. Synd, för det är nyttigt och vanligt förekommande i en massa recept. Lite stolt är jag att jag åt upp hela portionen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 10 november 2022 00:01

Jag är inte långsint av mig, men visst blev jag upprörd när jag anklagades för att ha betett mig störigt mot de kvinnliga gästerna och för att ha gått omkring nedkissad. Detta ska i fablernas värld ha inträffat på bottenhaket God vän för en tid sedan. Saken är den att jag saknar stammisarna där och den otvungna stämmning som oftast råder där. Hur har God vän-chilenarna det idag? Hur mår Wladimir? Kan jag förlåta Fikret för den kränkande behandling jag utsattes för? Svaret är ja, det kan jag.


Tro inte att jag kommer att stå där med mössan i handen och be om att allt ska återgå till det normala. Jag vill ha en ursäkt av Fikret i baren, först då gräver jag ned stridsyxan. Jag har sponsrat honom med mer öl än jag törs tänka på, jag vill därför bli behandlad med respekt.


Dessutom är Moderat-tätheten osunt hög på reservpuben Titans och det kan till och med påverka mina små fyllor till det sämre. Jag är beredd att dra ett sträck över allt, ett tjockt och kolsvart sträck. Det är ju på God vän jag trivs och det är på God vän hela världen möts.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards