Alla inlägg den 24 november 2022

Av Fester Bestertester - 24 november 2022 23:39

Jag har lågt blodtryck, så har det varit hela livet. Igår skulle jag gå till Apoteket och kände snart hur det spände i höger ryggslut. Tog mig med visst besvär till Apoteket oh undrade om jag skulle våga gå till närbelägna ICA, vilket jag gjorde. Men ryggen förrvärrades och det var med stort besvär jag la mina varor (en chipspåse, ett sexpack 2,8:or och en tvåliters-Coca-Cola) i min medhavda ryggsäck.


Promenaden hem blev hemsk, jag kan inte ha sett klok ut där jag stappland framåt kraftigt böjd till vänster med överkroppen. Fick sätta mig på trappsteg utanför portar och pusta ut. Jag bet ihop, men när jag hade kommit ungefär ett och ett halvt kvarter från mitt hem stöp jag i backen. Jösses amalia, vad var det som hände egentligen? Jag kom inte upp, hur mycket jag än försökte.


Som tur var dök det upp en bil med två godhjärtade personer i. Mannen som körde gav mig sin arm, men jag orkade inte resa mig ändå. Dessutom hade byxorna ramlat ned oroväckande mycket. De ringde ambulansen vilken kom. De ville skjutsa mig till sjukhuset, men vem vill sitta där och glo i tolv, tretton timmar?


De fick upp mig på fötterna och jag sa att jag ville gå hem och den manliga ambulansmannen höll i min arm och den kvinnliga ambulanssjukvårdaren höll i mina byxor. Vi kom in genom porten och när mannen skulle öpppna min dörr tappade jag byxorna helt och hållet.


Jag satte mig ned och de tog blodtrycket på mig, eller om det var sänkan. Han fortsatte tjata om att jag skulle med till akuten, men jag svarade nej. De fick åka iväg utan mig. Sedan la jag mig på sängen, men undrade var min plånbok och telefon var och då stöp jag i backen flera gånger under mitt letande. Jag fann för gott att gå och lägga mig och har det senaste dygnet återhämtat mig.


Saken är den att jag skulle tagit min injektion på mottagningen, men vid elva på förmiddagen ringde jag mottagningen och sa att jag ej kunde komma. Det betyder att jag har press på mig att få sprutan imorgon istället. Jag känner mig totalt manglad och spänningen i ryggen vägrar att släppa. Törs jag försöka ta mig till mottagningen, eller ramlar jag ihop även imorgon?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 november 2022 23:37

Vad säger du, Bosse? Ska vi inte ta och gå ut och roa oss imorgon? Jag förlåter dig din snålhet, det är en del av dig som person. Men en hundring kunde du kanske bjuda på? Det blir ju till två mellanstora öl och vore förträffligt. Själv sitter jag på 400 spänn, så med din hundring kan jag alltå få ihop pängar till hela tio öl. Wow! Nu är min dispyt med Fikret i baren över och jag ser fram emot att gå på hans pub igen. Vad säger du, ska vi inte ta och göra stan ihop? Vi är värda varsin fylla, tycker du inte? Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards