Alla inlägg den 13 november 2022

Av Fester Bestertester - 13 november 2022 22:01

Nu sitter jag i soffan och njter av lite öl. Med mig är ingen mindre än Lennart K Lindström, han har med sig fjolldricka, rosévin. Som en ren säkerhetsåtgärd gjorde jag klart för honom att inte vill bli tafsad på eller få skamliga förslag. Tar han av sig byxorna åker han ut med huvudet före. Man vet aldrig med homosar vad de är kapabla att ta sig för.


Nåja, bara han håller fingrarna i styr så är han så välkommen. Vi käkar salta pinnar och faktiskt trivs jag med Lennart som sällskap. Vi har känt varandra rätt länge och många är de glas vi tagit tikksammans. Jag tror banne mig jag slår på stort och kokar upp lite snabbmakaroner smaksatta med ketchup och salt. Hos mig är det all inclusive.


Än är kvällen ung så vi kanske blir fler i min lilla etta. Kanske X behagar att dyka upp, kanske kommer Ronny, kanske kommer Bosse Rulltårta. Vi får se. Som tur är dricker vi öl på burk, så Lennart kan inte föra upp dem i baken, vilket han alltid gör när det vankas flasköl. Fast Lenart kanske ger sig på att försöka trycka upp en hel burk i rumpan, men jag hoppas inte han gör så, inte hemma hos mig.


Nu ska jag återgå till drickandet av goda smuggelöl och säger adjö med ett rungande "skål"!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 13 november 2022 20:02

Då är det söndag och ännu en dag som rökfri är här. Tänk att jag inte rökt sedan i oktober, det är ju strålande. Det rullar på, men inte utan farthinder. Tydligen får jag leva resten av mitt usla liv med ett sug efter cigg, för jag upplever det inte lättare att var utan blossen idag jämfört med för tre veckor sedan. Varför i hela fridens namn började jag en gång att röka? Jo, för att verka tuff och vuxen fast man var en osnuten parvel. Eftersom jag var lite klen i nerverna under dagen köpte jag mig ett sexpack folkisar och jag har snart druckit den första ölen. I tider som denna, nikotinfri och orolig, måste jag ha någor lugnande och det är sannerligen öl, även fast det bara är 2,8:or. Jag noterar att Hasse Promille vill ha sällskap, så jag kanske ringer honom och bokar en plats i hans soffa. Jag har ju fem öl kvar. Och noll cigaretter.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 november 2022 19:52

Ja, skål och välkommen till kalaset ska du vara. Jag dricker av de öl jag köpte av min kran igår och törstar efter sällskap. Jag är van att ha folk omkring mig och gillar inte att sitta ensam och dricka. Därför bjuder jag härmed in hela gänget på bloggen hem till mig. Observera att jag endast kan bjuda på två öl per skalle, så ta med eget dricka. Salta pinnar finns och en nystädad toalett att kräkas i finns också, så klart. Ni behöver inte ringa och anmäla er, det är bara att ni ramlar in när det behagar just dig. Tillsammans skapar vi jobb för störningsjouren, är det fest så är det. Välkommna hem till min lilla boning.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards