Alla inlägg den 20 november 2022

Av Fester Bestertester - 20 november 2022 23:01

Det stormar i mitt huvud, jag måste komma till ro. Den enda lindring jag kan få är den jag får av en trevlig psyksyrra i andra änden av telefonen. Törs jag ringa AE (akutenheten) igen? Det borde nog inte vara någon fara, för det är säkert ett par veckor sedan jag ringde dem senast. De är min pysventil när trycket i mitt huvud blir för stort. Ska det vara så förbaskat svårt att förstå från vårdens sida? Jag vet inte hur många samtal de får så här på nattkröken, men det kan väl inte vara så många. Fotboll är jag sugen på att snacka, matlagning likaså. Och så lite om min psykiska ohälsa. Jag tycker att mina samtal till AE är bra och de hjälper mig att härda ut. Men jag behöver en hjälpande hand att ta mig ur mitt avgrundsdjupa hål, ska det vara så svårt att förstå för vården? Jag testar att ringa, jag bryr mig inte om de tycker att jag är efterhängsen. Jag tarvar hjälp.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 november 2022 22:34

Ta det lite lugnt, Ronny. Du är avundsjuk på mig för att jag lyckas hålla i mina pengar och du prompt ska dricka upp dem. Köp öl på Systembolaget så ska du se att din skärv är tillräcklig att klara sig gott på. Jag är inte mångmiljonär som du tycks tro, jag måste också försaka nöjen. Jag trivs på puben lika bra som du, men har ingen lust att dricka mig ruinerad. Det är dårskap. Du verkar fast beslutad att göra slut på vår vänskap och det över något så trivialt som öl. Skäms på dig. "Har du en hundring att bjussa på? "Har du en slant att skänka"? Så låter det hela tiden från dig. Det är dags att du rättar mun efter matsäck och ger fasen i att blåsa ditt socialbidrag på öl med en gång. Skärpning!


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 20 november 2022 22:25

Nu har jag snart hållt uppe i en hel månad med rökningen. Det är dag 29 utan de eländiga/härliga cigaretterna och jag har inget sug efter dem längre. Jag har gått igenom den värsta tiden utan att röka och ser framtiden an med tillförsikt. Som jag skrivit tidigare finns risken att jag börjar med joxet igen om jag blir inlagd, men det kommer jag ju inte att bli, så det så. Det märks i plånboken att jag slutat röka upp mina pängar. Kul! Mitt mål är att vara rökfri resten av året och det ska jag klara.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards