Alla inlägg den 5 november 2022

Av Fester Bestertester - 5 november 2022 20:33

Mitt herrskap, idag firar jag två veckor som rökfri. Mitt mående har kraftigt förämrats och kanske är det mitt rökstopp som ligger bakom måendet. Det dåliga, dåliga, dåliga måendet. Man kan inte vara på topp jämt, men jag undrar om man kan vara på botten jämt. Tänk om röksuget kunde försvinna. Jag ställer mig vid fönstret och låter begäret försvinna med vinden från min kropp. Nu är jag nere på 38 dagar från mitt illustra världsrekord i avhållsamhet från blossen. Detta ska gå vägen, jag ska nog visa tvivlarna. Ett liv som rökfri, det vore något, det. Är jag där snart?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 november 2022 20:17

Om jag fortsätter att må som jag gör blir det sparsamt publicerat på bloggen. Mitt mående är under all kritik och jag ser ingen ljusning. Jag får väl förlika mig med att det inte blir så mycket bättre än såhär. Oron jag upplever är stark och hindrar mig från att koncentrera mig och till och med sitta still. Tror banne mig det är ångest jag är ansatt av. Medicinerat med Stesolid har jag gjort och har en tablett till som jag får ta, min vid-behovs-medicin. Den kommer jag nog att svälja ned, men väntar ett tag. När jag mår dåligt psykiskt kommer mina röster tillbaka med full kraft och jag får då än värre ångest. En ond cirkel, med andra ord. Ond. Jag skulle kunna ringa mina vänner på akutenheten, AE för lite lindring. De låter så förföriska, men tvekar inte att låsa in en mot sin vilja. Nej tack, jag är färdig med inläggningar för i år. Tyck synd om mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 november 2022 19:45

En man i peronalen på mötesplatsen visade upp två kortare serier. Det var "Ärliga blå ögon och "Sinkadus". Den första tror jag inte att jag sett, men den andra har jag svaga minnen av. Ja, jag har tittat igenom dem, nästan i alla fall. "Ärliga blå ögon" tappade lite i kvalitet de sista två avsnitten och "Sinkadus" har jag bara sett två avsnitt av sex av. Det är trevliga tidsdokument och rätt festliga dessutom. De finns på Youtube, så det är bara att klicka sig fram till serierna. Nu ska jag snart kolla på mer av "Sinkadus", jag har inte tid med er längre.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards