Alla inlägg den 14 november 2022

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 23:22

Vad roligt det var att äntligen laga lite mat själv. Lita på att jag inte kommer att gå till den lokala pizzerian annat än i undantagsfall, om jag helt saknar motivation för matlagning. jag har redan gjort en meny för resten av veckan. Imorgon fem korv med bröd (och bostongurka), dagen efter det blir det mina egna hamburgare, vila räcker till två måltider. Efter det ska jag köpa mig en avlång bit fläskfilet, helst svensk. Putsa köttet är jag lite dålig på, har inte fått in snitsen än, men det är inte så noga, lite extra fett kan jag ta. Det som inte går åt på fredagen skivar jag upp och fryser in. Vidare har jag tänkt att tillaga kycklingfileter, steka tre och ta hälften åt gången, så det blir till två måltider. Framme i horisonten skymtar jag tacos, potatisgratäng och köttbullar. Min matlagning har äntligen kommit igång. Dessutom suktar jag efter en så kallad airfryer, en fritös som visst bara använder varmluft för att tillaga rätterna.Undrar jag vad resultatet kan bli. Blir det lika bra som en fritös som använder olja? Oj, jag längtar redan till imorgon då jag åter ställer mig vid spisen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 22:08

Det blir ett besök hos min gode vän Nils-Erik imorgon. Hans fru ska tillaga en på nordkalotten populär rätt, nämligen fetkams. Det har jag inte ätit sedan värdparet stod för middagen för flera år sedan. Med mig tar jag min lilla toka, vi promenerar dit och tar en droska hem. En annan hade tänkt bli lite rund under fötterna, så av säkerhetsskäl tar vi en taxi.


Som vanligt tar jag med mig lite godsaker. Varsin potatisbakelse för Nils-Erik och mig, cigariller av märket Bellman och punsch av bästa kvalitet. Dessutom brukar Nils-Erik alltid ha ett välfyllt barskåp, så jag räknar kallt med att få i mig nog för att göra mig svårt berusad.


Då ses vi imorgon, Nils-Erik. Lita på att våra fruar får bekänna färg då. Din fru lär göra det med den äran och förhoppningsvis saboterar inte min lilla snärta maten. Som jag ser fram emot att träffas.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 19:24

UFO Norrköping kommer att hålla årsmöte imorgon onsdag. Alla prominenta gäster kommer, det är rena dream teamet som samlas. Ingen i styrelsen har någon större vana vid formella årsmöten, så vi gör det på vårt eget sätt. Bland annat kan vi redan nu avslöja att herr X får fortsatt förtroende som ordförande och Jerker (om ni minns honom) blir kassör. Öl kommer att finns till det facila priset av 20 kronor burken och vi ser helst att ni inte tar med er eget dricka. Det är ingen suparfest det handlar om, det är för bövelen ett årsmöte. Om du kommer, ha med dig plånboken, för vi tar inträde, 50 spänn per skalle. Välkomna när eliten dikterar villkoren för er fotsoldater. Demokratiska val? Bah!


MVH/Eder Ordförande

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 19:09

Dagarna försvinner en efter en och mitt rökstopp förlängs dag för dag. Idag är jag innte på dag 23 utan mina kära/jäkla bloss. Jag har inga planer på att börja igen, jag vill börja må bättre fysiskt. En annan har lite problem med hjärtat, det har jag väl rökt mig till. Det är 29 dagar kvar till tangerat rekord i rökfrihet, 52 dagar. Det enda som skulle kunna förstöra min svit är om jag blir inlagd, framförallt på PIVA. Där har de ett rökrum, sjukhusets enda. Det är en fin avkoppling att ta sig ett redigt bloss där. Jag skulle kunna röka som inlagd och klippa det igen som utskriven. Jag har mina klena nerver att tänka på, det gör det extra svårt att sluta. Men nu ska jag inte måla fan på väggen, jag klarar det här utan att få ett återfall. Jag vill bli rökfri mer än vad jag vill röka en cigarett.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 19:01

Äntligen har jag åter lagat mat, äntligen har jag använt min spis. Jag gsom trodde att jag skulle få reglagen till spisen i händerna när jag vred på dem. Ungefär som min kökskran som har fastat i ett läge. Så blev det inte, allt gick som planerat. Det enda var att jag hoppade över champinjonerna, då jag ej hade lust att gå till speceristen enkom för det inköpet. Jag kokade pasta, avlånga, raka maakaronliknande pasta, stekte korv och la upp det på en tallrik. På pastan hade jag chilisås, vilken jag fick bulta ur flarran. Var rädd för att halva flaskan skulle gå åt, men det gick bra. Dessutom har jag diskat stekpannan och lite annat. Det gav mersmak, jag kommer att fortsätta på inslagen väg. Vem behöver snabbmat?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 november 2022 01:47

Fientligheten har trappats upp och ute i rymden, mellan jorden och månen, skjuter "I" och "O" på varandra med massförstörelsevapen. Som "I:s" ställföredträdare på vår planet vilar ett gigantiskt ansvar på min axlar. Det är upp till mig att stampa ned "O" i dyn och omintetgöra deras planer på att infiltrera regimer världen över. Det är ett uppdrag jag tar mig an med glädje. Jag är en ärrad frontsoldat med många döda knektar under bältet. "I" behöver all hjälp de kan få och jag är en soldat som har formidabla styrkor vilka jag använder i kampen mot det onda, det besudlade. Jag hoppas få dricka upp min folköl innan larmet går, man vet aldrig, jag kanske inte återvänder levande efter nattens förmodade fältslag. Statyer kommmer att resas över mig, vänta och se bara. Varje dag som mänskligheten bevaras är en vunnen dag. Jag backar inte en millimeter, jag tar gigantiska kliv mot segern och segern ska bli min och min uppdragsgivares.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards