Alla inlägg den 17 november 2022

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 22:58

Imorgon har jag fyra hamburgare att äta, så behöver inte laga mat förrän på lördag. Då hade jag tänkt att råsteka potatis i en stekpanna och fräsa på två köttbitar i den andra stekpannan. Efter att köttet är klar pytsar jag i mer fett i pannan och steker färska champinjoner. Det blir utomordentligt gott. Ska försöka komma ihåg att köpa lite grönt till också, kanske haricots verts och lite gurka och tomat. Fast jag måste inspektera den ena stekpannan då den kan ha gjort sitt. I värsta fall får jag steka allt i samma stekpanna och mikra potatisen eller köttet, vilket jag nu börjar med att steka, så att det inte blir kallt.


Sedan är det söndag och kanske gör jag en enkel korv Stroganoff. Köper då en falukorvsring, vilken jag delar i fyra bitar och fryser in tre och steker en bit. Längre än så har jag inte kommit med mina matplaner. Jag har en handfull recept i huvudet, ska jag laga något nytt får jag googla som en tok. Jag gillar inte när det är udda saker i maten, då de inte går åt innan bäst-före-datumet.


Jag kände mig direkt hemtam i köket, trots att jag inte ens kokat sabbmakaroner på kanske ett årtionde. En annan är ju lite av en mästerkock. Posta gärna här om du har förslag på vad jag ska anrätta.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 21:59

Imorgon kommer en kille i 20-årsåldern hem till mig för lite brottning. Vi har gått i clinch förut men jag gör det så gärna igen. Vi värmer upp med lite goda drinkar sedan är planen att vi klär av oss i bara mässingen och så tar vi lite grepp på varandra. Jag är en stadig bit med rejäl kagge, så jag räknar med att få ned honom på golvet och få honom att kvida om nåd. Sedan tar jag tag om hans ludna kropp och släpar in honom i sovrummet där jag tar för mig av vad som bjuds. Han får räkna med rejält med träningsvärk, jag har varit med förr och kan fälla ynglingar på löpande band. Vad som sedan händer skriver jag inte ut här, men ni kan vara så säkra på att klimax kommer att uppnås. När killar gillar ryker både plankor och spån.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 17:57

Nu är det hela 26 dagar som jag varit rökfri. Halvvägs mot rekordet på 52 dagar. Det går bra, det här. Klarar jag mig utan röka till en bit in på december månad tangerar jag det rekordet. Det ska jag göra och inte nog med det: Jag kommer att hålla mig rökfri en bit in på nästa år. Så mycket kan jag lova. Om jag nu inte blir tvångsvårdad på PIVA (psykiatriska intensivvårdsavdelningen), då måste jag ha cigaretter i mig. Både för att ha något att göra (rökning är det enda vettiga man kan ägna sig åt där) och för att lugna mina klena nerver. Men än är jag en fri man och ser framtiden an med tillförsikt. Jag hoppas att jag kommit över den högsta nikotinabstinenspuckeln, att det lättar från och med idag helst. Det högg till i bröstet och magen, men inte gick jag ned på gården och tände en cigg, nej, jag tog en Stesolid. Stesolid, snus och faktiskt onani lindrar plågorna. Mot dag 27!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 17:31

Det är den så kallade psykiatriska veckan i Norrköping och flera spektakel har ägt rum. Trista föreläsningar för det mesta. Men Mötesplats Helknas har öppet hus hela dagen imorgon och det vore trevligt om vanligt folk kunde komma förbi och beskåda galenskaperna. Det är bara jag som är vanlig bland alla stammisar, di andra är spritt språngande galna. Ärligt talat finns det inte mycket att se på Helknas som man inte hinner göra på fyra, fem minuter. Här är caféet, här dricks det kaffe. Här är ett pingisbord som ingen använder. Här sitter besökarna och glor ut i tomma luften, och så vidare. Lita på att jag kommer att närvara. Jag tror mig kunna spela psykotisk och fånga nyfikna blickar. Ge besökarna lite underhållning. Det börjar verka galenskap, bannemej.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 01:14

Jag har storslagna planer vad gäller min matlagning. Något jag kommer att göra relativt snart är en potatisgratäng med tre lager potatis och en vitlöksklyfta på varje lager toppat med riven ost. Inte överdrivet mycket så det blir som ett lock, men rejält kan det bli innan det inträffar. Dessutom ska jag bjuda stadens lataste praktarsel herr Hörsel på mina legendariska köttbullar på självaste julafton. Jag har inga problem med att endast laga mat till mig själv, men visst är det roligt att kuanna bjuda en vän på något gott. Vidare har jag tänkt att göra något av sötpotatis, men har inte tittat efter den på flera år, så affären jag brukar handla i kanske inte saluför den idag. Nåja, jag har nog med rätter jag kan utantill för att tillfredsställa även min förfinande gom utan jams.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 00:53

Jag är inne på fjärde dagens försök att tvätta mina smutsigsa persedlar. Inte kul att behöva lämna den varma sängen för husdhållssysslor, men man kan inte ha det bra för jämnan. Lite får man bjuda till. Det är få av oss som likt mig har ynnesten att få kliva ur sängen när man känner för det, att då ha som enda tvång att komma ur sängen en gång varannan vecka kräver inte direkt övermänskliga krafter. Men ändå är det så förbaskat jobbigt. Jag brukar känna efter och är jag det minsta pömsig somnar jag bara om igen. Men nu har jag sedan en tid slut på rena underkläder så det ger mig inget val; Jag måste för bövelen upp när klockan ringer. Att tvätta är inte direkt en rolig sysselsättning, men att folk håller för näsan i ens närhet är än värre.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 november 2022 00:36

Av ekonomiska skäl och även för främjandet av hälsan har jag nu beslutat att inte köpa starköl för pengarna som idag kommit in på kontot. Jag lägger det mesta av krutet på mat numera och planen är att göra egna hamburgare på ett halvkilo nötfärs och hålla igen med det osedliga, dit jag numera räknar drickandet av en endaste starköl.


Att laga mat är en utomordentlig sysselsättning och är ett ypperligt sätt att både fördriva tid (snarare göra något vettigt av den, ärligt talat) och spara en slant. Dessutom slipper jag sponsra Ali Babas nya BMW-köp med att köpa en enkel pizza för över hundra kronor av honom.


Kalla mig gärna fjolla, jag kunde inte bry mig mindre; Jag trivs i köket och värdesätter riktig mat och inga multikulti-skulor, denna invasiva så kallade matkultur från långt bortom vår världsdelsgräns. Jag suktar efter en rejäl köttbit då och då, men även lite blygsammare mat som de hamburgare jag ska svänga ihop idag.


Till dig som kämpar med tillagandet av snabbmakaroner har jag bara två tips; Köp dig en gedigen kokbok och var inte rädd för att experimentera i köket. Resultatet slår Abdullas svampiga och av brosk besudlade så kallade mat alla dagar i veckan.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards