Alla inlägg den 1 november 2022

Av Fester Bestertester - 1 november 2022 21:20

Jag har idag hämtat ut mitt försörjningsstöd plus att jag letat burkar och på så sätt skrapat ihop femton kronor extra. De pengarna ska snarast omsättas i öl på ett uteställe, nämligen bästa puben Titans. Jag är verkligen sugen på att gå ut och ta några bägare i glada vänners sällskap och kommer att så göra imorgon onsdag. På plats kommer jag att träffa på gräddan av stadens festsugna. Sämre kan man ha det, inte sant? Med mig tar jag gnidne Bosse Rulltårta, mannen som sällan öppnar plånboken på vid gavel. Det kommer att bli utomordentligt och kanske hittar jag ett villigt fruntimmer. Då bjuder jag på cider och vin, vilka är fruntimmernas dryck. Nu går jag och lägger mig och sover bort ett halvt dygn tills det roliga påbörjas. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 1 november 2022 18:46

Jag vet att jag lovade att börja leva sunt, men bryter det löftet just nu. Jag är inne på kvällens första av sex starköl. Men det är bra jobbat ändå, då jag inget druckit sedan förra söndagen, alltså för nio dagar sedan. Äh, det är inte hela världen. Jag tar ett litet återfall, mer är det inte. Det kommer säkert att dröja iannan jag handlar mer starköl, så någon alkoholism föreligger inte. Jag kände för att dricka lite ikväll och sex öl är inte så mycket, det sveper jag snart i mig. Huvudsaken är att jag håller mig ifrån cigaretterna och det löftet har jag hållit i tio dagar. Det är att vara ståndaktig, jag är så stolt över mig själv. Några öl hit eller dit är inget att bekymra sig om. Imorgon påbörjar jag en ny, vit svit.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 november 2022 16:43

Det blev två Stesolid för någon timma sedan och de har hjälpt mig med måendet. Det var halva dagsdosen på en gång, men jag var tvungen att ta dem där och då. Nu har jag kommit till ro, har till och med kunnat ligga på sängen utan problem. Jag tänkte ett tag ringa till AE (akutenheten), men nu har jag inte det behovet längre. Gött! Nu har jag bara lite oro i kroppen, men det kan jag leva med. Hellre det än den fördömda ångesten som får mig att krevera. Det blir att lägga sig en stund på sängen och njuta av mitt nyfunna lugn. Det är jobbigt att vara svårt psykiskt sjuk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 november 2022 14:20

Ja, jäklar vilket sug jag har efter cigg. Författar dessa rader ståendes, då jag ej har ro att sitta ned som vanligt folk. Ett kungarike för en cigarett! dfgh&hjkl0qsdfg¤wibn! Nej, det här går inte. Jag får ta och ringa till akutenheten, AE och beklaga mig. Det river och sliter i min kropp, kanske har jag nått vägs ände. Jag har inget val annat än att börja röka igen. Nej, förresten, jag tar nog ingen cigg. Jag måste stålsätta mig och hålla ut. Röksuget klingar nog av inom en snar framtid. Det får jag hoppas på.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards