Alla inlägg den 11 november 2022

Av Fester Bestertester - 11 november 2022 23:02

Imorgon hade jag tänkt att besöka en gammal arbetskamrat och vän. Det är ingen mindre än herr Hörsel, stadens lataste praktarsel. Jag ringde honom under kvällen och bjöd in mig till honom. Det blir att sitta i hans soffa och titta på TV, det är hans stora intresse. Med mig tar jag en läskflaska och ett glatt humör. Naturligtvis blir det en film också, han ser på minst en om dagen. Jag hade tänkt att låna ut min nya box med bland annat "Dubbelstötarna" med Björn Gustafson i huvudrollen som vimsig studierektor. Men den faller väl inte honom på läppen, då han föredrar filmer med skottsalvor och explosioner. Nåja, kommer jag bara upp skapligt i morgon går jag hela vägen till honom. Det gäller att passa på innan han trillar av pinn.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 november 2022 19:37

Japp, dag 20 som rökfri är här. Har inget direkt sug efter blossen, men visst ligger det och skvalpar i mitt undermedvetna. Hade jag haft cigaretter hemma är det mycket troligt att jag tagit ett par, tre stycken då jag alltid vill ha i mig lugnande substanser av vilken sort det än månde vara. Tre veckor utan joxet blir det imorgon och det är en milstolpe som heter duga. Men än så länge är det "bara" 20 dagar. 32 dagar kvar till tangerat rekord, det ska nog gå vägen, det här.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 november 2022 19:32

Min kompis är rolig. Han ringde mig och sa åt mig att inte ringa akutnheten, AE. Jag hade inga planer på att göra det, men nu såddes ett frö i min hjärna. Han har felaktigt fått för sig att jag försämrats i måndet, men det är jämna plågor. Man kanske skulle lyfta luren och slå AE:s telefonnummer oh snacka bort en kvart, tjugo minuter. Nej, inte har jag försämrats, men ett samtal till dem på AE livar alltid upp. Vi får se hur jag gör. Faktiskt har jag lite oro i kroppen om jag känner efter ordentligt. Äh, jag ringer dem. Tack, NN, för ditt tips. En annan har mått finemang en period och hade glömt bort AE helt. Jo, det blir nog ett samtal till mina vänner på akutenheten.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards