Alla inlägg den 7 november 2022

Av Fester Bestertester - 7 november 2022 22:42

Superocean Automatic 42 Bronze - Green N17375201L1S1 | Breitling


En Superocean Automatic 42 vill jag ha. Kostar 58 900 kronor. Det var som hittat.

Av Fester Bestertester - 7 november 2022 20:45

Jag ska om cirka 50 minuter till min kompis med min pant och en slant. Han får låna den tills han kommit på fötter. Men det kan dröja ett bra tag. När summan jag lånar ut når 60 000 ska jag be honom om en återbetalning. Hans välsituerade släkting får ge honom pengarna och så ger min bekant mig dem. Det finns nämligen en klocka jag vill köpa för strax därunder. Om det behövs så blir jag arg och kanske farlig. Blåst vill jag ju inte bli. Jag kommer att ringa honom på daglig basis och mer än en gång om dagen om han inte betalar tillbaka snart. Nåja, det slutar nog väl, det här. Hoppas och tror att jag tror på det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 november 2022 17:35

Jag hamade i onåd hos min syster då jag hade två fakturor som gick till ett inkassobolag. Jag tog kontakt med den jag skulle vara skyldig pängar och jag sa att räkningen redan var betald. Jag skulle tro att saken är utagerad, så snart ska jag beställa två saker till över Internet. Det blir en film och en skiva. Filmen är tre kortarte serier på svenska med Björn Gustafsson i huvudrollen. Lika bra att beställa saker för min ynka pension medan jag ändå har kosing på kontot. Vad det blir för skiva vet jag inte, men hårdrock blir det i alla fall.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 november 2022 16:47

Det blev ett besök på Mötesplats Helknas under eftermiddagen. Jag kommer sällan före klockan tolv, så roligt är det inte där. Kaffe med påtår tog jag bara en gång och det gick på saftiga tio kronor. Det är hutlöst, det är rena rama rånet. Nåja, han i personalen (den enda vettiga) jobbade idag, så det blev mycket musiksnack. Det var trevligt. Cafét stänger halv tre och fram till fyra får man vara i övriga lokaler. Vi var några stycken som satt runt ett bord och de andra gaggade om ditten och datten, men jag satt tyst. Vad ska jag ha att tala om med sinnesslöa idioter? Nej, jag fick nog av umgänget som stod att erbjuda och reste på mig och gick hem. Notera att jag gick raka vägen hem och inte in på Systembolaget först. Men det ska gudarna veta att en liten fylla behövs efter ett besök på Helknas. Om jag går dit imorgon med? Självklart.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards