Alla inlägg den 15 november 2022

Av Fester Bestertester - 15 november 2022 23:38

Jag och lilla frugan kom nyss hem efter att ha varit hela kvällen hos min gode vän Nils-Erik. Jag ledde ned frugan i källaren och sa åt henne att lägga sig på sin sköna madrass, släckte och låste dörren bakom mig. Äntligen var det dags för lite värdefull egentid.


Maten vi bjöds på var förträfflig och föll oss alla på läppen. Det var kul att se min lilla toka traktera bestick, då man i hennes land äter med händerna. Ah, en smak av norra Sverige, gud så gott med en äkta fetkams.


Nu varvar jag ned med några glas punsch och spelar skivor på min vevgrammofon. Imorgon ska min tossiga lilla fru få laga mat åt mig och det blir avancerat för att vara hon: hon ska få råsteka potatis och steka upp två köttbitar till mig. Blir resultatet gott kommer hon att bjudas på lite mat, blir det misslyckat får hon äta av det frasiga och goda hundfoder jag köpt åt henne.


Jag längtar redan tillbaka till Nils-Erik, han har ett fullt fungerande hem, vilket både han och hans fru kan tackas för. Själv kämpar jag på med min djungelvilde.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 15 november 2022 22:09

Måndagen bjöd på mycket drickande, så till den milda grad att jag somnade på hallgolvet. Jag vaknade mitt på dagen med ömmande kropp och var absolut inte i stånd att ta mig till Systembolaget med efterföljande parksittning. I kylskåpet hade jag tre ynka öl kvar och dem drack jag snart upp. Äh, det är ingen fara. Snart är det läggdags och så vaknar jag till en ny dag med nya möjligheter. Jag ställer klockan på halv tio och traskar ned på stan och möter upp med mina törstiga gelikar. Tisdagen bjöd alltså inte på något rus och det känns lite konstigt. Tänk att lägga sig nykter, det händer inte ofta. Det är bara att kavla upp skjortärmarna och ge drickandet en ny chans imorgon. Lita på att jag så kommer att göra.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 15 november 2022 21:36

Halv nio imorgon bitti kommer boendestödet på besök. Han som kommer ska få plocka lite skräp från vardagsrumsgolvet, sedan ska jag propsa på att gå till mataffären med honom. Jag ska ha köttfärs, sallad, diskmedel och lite kryddor. Lika bra att göra det tidigt så har man det besvärtet ur vägen. Oftast kör jag boendestödet på porten efter kanske en kvart (är beviljad en timma i veckan) och går och lägger mig. Men inte imorgon. Det innebär att jag kan vara på Mötesplats Helknas redan vid öpppningsdags klockan tio. Oh, stackars mig. Ska jag lägga mig och sova bara för att vakna helt förstörd, eller ska jag sitta uppe och uggla hela natten och morgonen?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 november 2022 18:44

Dag 24 som rökfri är här. Jag skulle ljuga om jag sa att det går lätt, men det går. Men med mycket möda och stort bevär. Jag dricker läsk och äter chips för att lugna nerverna och det funkar faktiskt skapligt. Men jag har blivit tvungen att medicinera med lite extra Stesolid, men det är sådant som händer. Dag 24. Bara dag 24. Det känns som flera månader sedan jag slutade röka och suget finns fortfarande kvar. Än så länge har jag inte slutat röka, bara tagit ett längre uppehåll. Tyvärr.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards