Alla inlägg den 16 november 2022

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 22:42

Minn oro har spätts på vartefter kvällen lidit. Nu måste jag trava runt i lägenheten då jag inte fixar att sitta ned på en stol. Hela tiden måste jag vara i rörelse, som minst skaka med ena benet. Jag lyssnar på rivig musik och visst hjälper det, men den sänker bara temepraturen i mitt privata lilla helvete med en till två grader. Det blir nog ett samtal till akutenheten, AE och beklaga sig å det grövsta. Jag vill så gärna prata med någon som lyssnar och förstår, det är allt jag begär. Så här dags kan jag bara ringa en kompis, men han kanske sover nu för ovanlighetens skull. Jag vill inte störa honom. Bättre då med proffs på mående och diagnoser. Proffs som dessutom har varit med förr och kan lugna en med lugnande ord och fraser. Det är ta mig tusan inte normalt ens bland de onormala att må som jag gör. Varje dag. Sju dagar i veckan. Alla månadens 32 dagar. Om jag får en karl på tråden ska jag be någon annan att samtala med. Det är mest fjollor bland de män som jobbar inom vården och huldror är de kvinnor som gör det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 22:14

Jag har varit inne på Youtube och pluggat persiska. Snart tar de över vårt tråkiga och stela land, så det kan vara bra att lära sig några fraser. Salam = Hej. Salam be hamegi = Hej, allihopa! Az didanet khoshAlam = Trevligt att träffas. Det var ett fasligt svårt språk, men tänk när jag kan hålla en konversation med Fikret i baren på God vän, då baxnar han nog. Snart är det trista "svenska" (det finns inget svenskt, bara en massa tönterier) ett otäckt minne blott. Ayt fiheed zoumari på er, alla läsare.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 20:34

Det blev ett bakslag idag, det blev ingen mat lagad. Eftersom jag tog "sovmorgon" (sov till tidig kväll) så hade jag ingen lust att köpa köttfärs och ställa mig och laga till den. Dessutom hade affären kvar varmhållna lådor och de var det nedsatt pris på med hela 30%, så valet var enkelt.


Planen är att studsa tillbaka imorgon och då göra mina egna hamburgare. Det jag har hemma är hamburgerbröd, chiliisås och svart- och vitpeppar. Behöver bara köpa ett halvt kilo nötfärs, gul lök och ett salladshuvud så har jag vad som behövs.


Jag har inget ägg i färsen, det behövs inte om man blandar runt den ordentligt. Bara att krydda och bearbeta färsen. Forma bollar av den och lägga på skärbräde och platta tilll dem. Färdigt för stekpannan!


Nu hänger det bara på sömnen om det blir någon mat tillagad imorgon eller inte. Sover jag till tre, fyra på eftermiddagen lägger jag ned mina planer, kommer jag upp skapligt blir det mina egengjorda hamburgare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 19:36

Det blev sovmorgon idag, jag steg inte upp förrän halv tolv på dagen och gick med andan i halsen till Systembolaget för att få något annat i halsen, nämligen starköl. Väl utanför affären plockade jag upp telefonen och det visade sig vara i klassiska Hörsalsparken mina vänner höll till. Jag gick dit på stört och med mig hade jag en flaska kir och två starköl.


Lita på att jag fick avundsjuka blickar från de andra grabbarna. De andra drack mest öl, men Mannen med det illröda ansiktet hade med sig ett kvarter Renat vilken han drack alldeles för fort. Det gick åt skogen, han gjorde i byxorna, både därfram och därbak. Där satt man alltså och plågades av hans bajslukt. Vi bad honom om nåd, att han skulle sätta sig på en lägre mur en bit bort och han lydde.


Det fanns ingen snut i sikte och parken ligger bortom vakternas räckvidd att utöva sin fascism. Jag drack upp min ranson och satt kvar en stund, men jag upplevde kylan som påträngande, så till slut fick jag nog, tackade för mig och gick så sakteliga tillbaka till Systembolaget. Gissa vad glad jag blev, jag fick handla trots att jag var en smula påverkad.


Det blev tio burkar öl till och de har jag gått loss på nu under kvällen. Kommer inte att sätta i mig alla ikväll, men det är bra, öl bör alltid finnas i en riktig mans kylskåp. Summa summarum blev dagen mycket lyckad. Det här måste vi göra om snarast, kamrater.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 18:01

Jag gick till puben God vän förut med en hundring på fickan. Det blev till två öl, de satt inte fel. Relationen mellan mig och Fikret i baren är åter god och jag har förlåtit honom för sitt övertramp. Det är ju på God vän jag vill vara, inte på någon Moderat-pub som Titans. Det är på God vän jag har mina polare Wladimir, God vän-chilenarna och han Muhammed. Jag tog de minsta ölen, 40 centiliter och de var snart uppdruckna. Eftersom jag inte ville reta upp Fikret bad jag inte om att få kritsa, det får vänta ett tag. Nåja, nu har jag två öl i mig och känner mig lugn och go'. Allt som återstår idag är att ringa Bosse Rulltårta och höra om han kan tänka sig att följa med någon gång snart. Kanske kan han sponsra mig med några öl, det vore klädsamt när man som honom badar i pengar. Att sitta hemma och glo är inget för mig, jag gillar att umgås och då helst med en öl i handen. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 16 november 2022 17:49

Nu är dag 25 som rökfri här. Var i mataffären förut, men köpte snus, inte cigaretter. Ska vi inte ta och säga att jag har slutat röka? Visst har jag ett sug, ibland stort, ofta lite mindre, men jag har inte hjärta att sabba min svit vad gäller rökfria dagar. Dock mår jag dåligt psykiskt och skulle så gärna lugna mig med några cigaretter. Hur göra? Härda ut, det fins inte på kartan att jag åter blir rökare. Jag ska ringa upp Ove Kristoffersson (statsministern) och be om en medalj. Den är jag värd efter att ha kämpat på i 25 dagar. Herr X 10 poäng, rökningen noll poäng. Vackert!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards