Alla inlägg den 8 november 2022

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 21:58

Här sitter jag och läppjar punsch och lyssnar på Benny Goodman i gramofonen. Tratten är riktad mot mitt huvud och det låter förträffligt. Vem behöver stereo? Eftersom jag är inne på min sista flaska punsch blir det glasbanken imorgon för påfyllning av denna delikata dryck. Någon whisky har jag inte heller, så det blir en sådan också. Då återstår frågan vad jag ska spisa imorgon. Det lutar åt en burk ravioli som lilla snärtan till fru ska få värma till mig. Bränner jag mig i gommen blir det en klatsch på låret, är maten inte genomvarm blir det en klatsch på rumpan. Det gäller att ha pli på sin lilla fru. Nu ska jag fortsätta spisa musik och dricka upp all punsch jag har. God afton.

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 21:44

Det var som sjutton, jag har klarat mig länge som rökfri. Är inne på sjuttonde dagen och känner mig taggad att förlänga min rökfria svit. Jag lyckas hålla mig ifrån blossandet trots sug, ibland ett kraftigt sådant. Det är bara att lassa in en snus så lägger sig det akuta begäret även fast det aldrig tycks gå över helt och hållet. Nåja, jag ska ringa regimen och fråga om man kunde få en medalj eller i alla fall ett diplom. Avhållsamhet är ordet. Tänk att jag aldrig mer får njuta av ett maffigt bloss, det är med saknad jag tänker på cigaretterna. Men har jag bestämt mig för att sluta så har jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 21:31

Idag har jag inte gjort många knop. Har mest blivit sängliggande och så lite surf nu på kvällskvisten. Jag hade just inget att äta förutom havreringar och fil, det fick räcka. Eftersom jag sovit så mycket är jag inte speciellt hungrig. Nåja, jag sparar pengar när jag har dagar som denna. Men imorgon måste jag i alla fall ta mig till affären. Plus att jag har det förbaskade boendestödet vilket ringer mig efter åtta på morgonen. Nej, vet ni vad? Jag har inget uppe att göra, jag kommer att gå och lägga mig snart. Får väl ligga på slafen och lyssna på radio, för jag vet inte om jag kommer att kunna sova något inatt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 01:03

Då blev det tisdag och dags att gå upp och planera dagens göromål. Jag hade tänkt ägna lilla frugan lite tid. Det är dags för henne att duscha i kallt och uppfriskande vatten samtidigt som jag skrubbar bort djungellukten från hennes kropp med min pålitliga gamla rotborste. Sedan ska hon få göra frukost till mig. Brygga mig lite kaffe och rosta formfranska vilka jag kommer ha marmelad på. Blir kaffet gott får hon såklart smaka en halv kopp och så får hon en rostad smörgås, dock utan pålägg. Jag är ju inte gjord av pengar och marmelad är dyrt. Sedan är det på tiden att jag går till konditorn, då jag ej har haft något gott att ta till punschen förutom lite halvtorra gifflar. Naturligtvis låser jag in frugan i källaren, så hon är säker för kidnappare som vill stjäla min fru från mig. Jag håller henne inlåst då jag håller av henne och värdesätter henne som person. Fattas bara, hon kostade mig 100 dollar att köpa och jag vill ha valuta för den pengen.


När jag är hemma åter blir det att öppna en flaska punsch och blir jag på pickalurven plockar jag upp frugan i huset igen, då jag måste få mat i magen. Det blir ärtsoppa på burk och hon ska få slicka rent den så långt ned som hennes lilla tunga når och jag kommer att skrapa resten av insidan ren med en sked och bjuda henne på. Det lutar åt en förträfflig dag, sanna mina ord.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 00:38

Nu är det en ny dag och min sjuttonde som rökfri. Suget var värst under dagen när jag var till Mötesplats Helknas. Jag pep ut säkert en femton, tjugo gånger och satte mig på en betongsugga. Sedan in i lokalerna och sitta ned ett slag. Jag har svårt att komma till ro när jag är på mötesplatsen så att gå därifrån utan att ha rökt är en stor seger. Jag ser inget slut på min rökfria period, jag har beträtt vägen mot ett rökfritt liv. Men jag kommer alltid att sakna rökandet, så är det ju. Jag har precis lassat in nattens första och sista snus, det går ju bra, det här. Hej, jag heter X och en gång i tiden var jag storrökare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 november 2022 00:18

Hej på er, alla nattsudare. Jag sitter och sörplar på några öl så här dags på dygnet. Jag har pressen på mig att komma isäng skapligt, så efter denna öl jag börjat på går jag och lägger mig. Det blir att träffa törstiga gänget utanför Systembolaget vid öppningsdags, sedan in och köpa en fyra, fem öl och ta sikte på en skön parkbänk. Så här dags på året kan det bli lite kyligt att sitta ute och dricka, men lite får man tåla som utomhusdrickare. Efter att jag fått i mig de öl jag först köpte går jag tillbaka och köper lika mycket till. Då är frågan om jag ska dricka dem på parkbänken eller ta med hem till min ensamma lägenhet. Jag vill helst inte sitta ensam och supa, jag saknar att ha någon att gaffla med. Jag trivs med att tillhöra det så kallade a-laget. Det enda gisslet är vakter och snutar. Och så vintern.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards