Alla inlägg den 25 maj 2021

Av Fester Bestertester - 25 maj 2021 22:21

Snart är det onsdag och det är dagen jag går till Nils-Erik. Hans rekordeliga fru ska bjuda på mat, kött och potatis med brunsås till. Jag har inte bestämt om min lilla toka får följa med, då hon inte snappar upp så mycket jag skulle önska vad gäller Nils-Eriks frus matlagning.


Kanske kastar jag till henne en näve Frolic och låser in henne i den mysiga källaren, kanske tar jag henne med mig. Det beror på vilket humör jag är på. Jag gav min fru människomat idag, så hundmat duger åt henne imorgon. Vi får se hur jag gör.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 maj 2021 18:01

"Vid dagens samtal uppger patienten att han mår bättre. Han känner sig lugnare, rösterna har blivit svagare, han kan inte längre uppfatta vad de säger. Sover bra. Han är lite orolig över att ha problem med hjärtat, eftersom han har dåliga matvanor. Klagar på torra händer, något som han tror vara anknyten till en hjärtproblem. Patienten är lite rastlös, har skakningar vid händerna och i kroppen. Patienten är ganska fåordig. Håller sig mest för sig själv men är mest hela tiden ute på avdelningen. Har en del röster och han använder öronproppar."


Tänk vilka tokigheter vårdgivaren skriver in i ens journal. Inget stämmer ju.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 maj 2021 16:08

Det blev en sväng till Mötesplats Helknas och umgås med såskoppar och efterblivna. Jag drack fyra koppar kaffe och pratade med (drev med) de andra. Så roligt att skoja med dem och prata om saker de inte begriper. Jag skrattade åt Staffan med kryckorna, åt Swedenborg-mannen och sinnesslöa Sofie. Tydligen blir man ointelligent av psykisk sjukdom. Hur skulle man annars kunna förklara besökarnas beteende och stil? Mongo-stilen.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards