Alla inlägg den 24 maj 2021

Av Fester Bestertester - 24 maj 2021 22:01

Som vanligt mår jag sämre om kvällarna. Rösterna pratar om och till mig och paranoian tar grepp om mig. Strypgrepp! Jag vet så väl att jag är sjuk i huvudet, men mina fantasier och hallucinationer blir fullt verkliga när jag försämras. Dock har jag inte tid eller lust att bli inlagd.


Jag måste fortsätta hjälpa mamma och pappa med matinköp och slängning av skräp. Sedan ska jag till vårdcentralen på onsdag för ett samtal med diabetessköterskan. Sedan vill jag inte missa försommaren och bli sittandes inlåst på psyket.


Det lutar åt en kvälls- eller nattpromenad som så många gånger förr. Håller mig inom promenaderna om jag nu inte får en order om att bege mig till annan plats. Jag har inte medicinerat än, men kanske börjar det bli dags för ett par Stesolid. Tar jag dem kanske jag blir lite lugnare och slipper gå ut. För helst av allt vill jag sitta i stugvärmen och må som en prins.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 maj 2021 21:50

Drasuterna i Norrköping Dolphins vann andra matchen av två i basketens finalserie och är endast två nya segrar från att ta guldet. Södertälje Kings slogs tillbaka med 65-75. Basket följer jag med ett halvt öga, men det är alltid roligt när det går bra för norrköpingslag oavsett sport. Jeff Taylor ler nog från Himlen och applåderar de långa gossarna. Det gör jag i alla fall.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 24 maj 2021 20:38

IFK Norrköping fick åter stryk, denna gång mot IF Ellos. De släppte in ett mål och gjorde inga själva. Ja, då blir det förlust. Byt genast ut tränaren Norling och sparka alla spelare. De nedre regionerna i tabellen närmar sig och det med stormsteg. Topp tre är bara att glömma, IFK får vara glada om de klarar sig kvar i serien. Sämre än sämst!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 24 maj 2021 18:52

Den nya flugan att skjuta folk visar inga tecken på att avta. Idag sköts en man ihjäl i den mångkulturella staden Södertälje, eller Slöddertälje som jag kallar den. Buset håller inte bara till i Ronna, det har tagit över hela staden. Södertälje är förlorat.


Ahmed trampar Muhammed på tårna och får en koola på pannan. Ali vill ta över knarklangningen från Ahmed och skjuter honom helt sonika. Klankrig, blodsfejder och maffialiknande kriminalitet har tagit över landet och politikerna står handfallna.


Sverige har aldrig varit tryggare sägs det från politikerhåll och jag håller med. Skjutningar och gängkriminalitet har vi alltid haft, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat. Vi massimporterar folk från alla möjliga konstiga länder, men inte har det något med våldsutövandet att göra. Vi tar mest emot små barn och ungdomar froma som korgossar.


Utan massinvandringen stannar Sverige. Vi måste ta emot så många invandrare det bara går. De tar jobben den late svensken inte vill ha, de bär upp välfärden på sina axlar. Välkomna hit, till bananrepubliken Sverige. Och se till att ta del av så mycket bidrag ni bara kan. Jalla, jalla. Sverige åt alla!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 24 maj 2021 18:07

Läkarklanten skrev bara ut ett uttag Metformin, min diabetesmedicin. Hur i hela fridens namn skulle jag veta det? Jag gick till apoteket idag och den fanns inte i min receptlista. Jag förnyade ju för fasen receptet på 1177, vilka såsiga typer. Jag ska träffa diabetessköterskan på onsdag och måste komma ihåg att säga till om receptförnyelse då. Tänk om jag går och dör av insulinchock. Sicken usel kvackare!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards