Alla inlägg den 16 maj 2021

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 22:44

Jag kommer att vara på plats utanför Systembolaget när de öppnar klockan tio. Idag blev det inget att dricka förutom några folköl, det ska jag ta igen med råge imorgon. Jag kommer att träffa på törstiga gänget, då de hänger utanför bolaget strax innan öppningsdags, precis som jag kommer att göra. Några snabba öl på en parkbänk och sedan tillbaka för en ny laddning. Man vill ju inte ha massor av öl på sig och få dem beslagtagna av snuten. Kanske blir det Hörsalsparken, kanske blir det Olaiparken.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 21:57

Vår man i fjärran östern, Kenta Kawasaki, har varit kontakt med oss. Han berättade att polisen tog honom och skjutsade honom till ett sjukhus efter att han utrustad med en megafon upplyst resande vid en tunnelbanestation om läget. Han var orädd och tog upp det glödheta ämnet om reptilianer och deras infiltration av samhället och det sågs inte med blida ögon av etablissemanget. Eftersom Kenta var helt klar i skallen och ej påverkad av någon substans släpptes han snart på fri fot. Kenta berättar att hans samurajblod kokar i honom, men att han tar gripandet som en morot att prestera ännu hårdare i framtiden. Japan går en ljus framtid till mötes med kämpar som vår Kenta. Banzai!


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 21:49

Jag har precis haft en sittning vid Youtube och klippen där är nedlusade med reklam. Av någon lustig anledning dyker det upp svarta afrikaner i var och varannat reklaminslag. Gärna en vit kvinna och en svart man. Dessutom favoriseras personer med arabliknande utseende ofta i reklamfilmerna. Fast det är så verkligheten ser ut i Sverige idag. Det inhemska har fått stryka på foten, nu ska det vara mångkultur. Jag växte upp i ett etniskt homogent samhälle och som jag saknar det. Som Sten Ardenstam och Rolf Bengtsson skojade: "Ormet kruper. Jag har varit i Sverige, aldrig. En gång var jag där två gånger". Det lockade mig till skratt, men nu fastnar det i halsen. Blä för mångkultur.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 19:46

Jag och min stolliga lilla fru är hos Nils-Erik med fru och har just avnjutit en ypperlig måltid, det blev så kallade parisare. Nils-Erik och jag sitter i hans finrum och spisar musik, röker cigariller och pratar viktiga saker. Damerna är i köket och de får stanna där tills det är dags för mig och tokiga lilla frun att bege oss hemåt.


En bastant måltid var länge sedan tokan till fru fick, så det blir nog en tömning av hennes bajshink redan ikväll. Hon har mest ätit kattmat den senaste tiden, men hon tycker ju om den och den är billigare än människomat.


Nils-Erik är som vanligt en utomordentlig värd, han får toppenbetyg av mig. Vi ska fortsätta förlusta oss tills det blir mörkt ute. Det är skönt att komma ifrån mitt kaotiska hem och komma till en riktigt fin och ombonad bostad. Det är inte bara Nils-Eriks förtjänst, hans fru gör ett starkt arbete med att damma, dammsuga och svabba.


Nu ska vi herrar fortsätta umgås, jag har inte tid att sitta vid datorn något mer. Adjöken.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 17:43

Jag mår riktigt bra och har inga röster eller paranoia. Prisa Gud! Jag unnar mig lite läsk och popcorn, chips har jag slutat med på grund av min diabetes. Att må bra en hel dag var länge sedan jag gjorde, men kanske blir denna dag en dag utan dåligt mående. Ett samtal till AE blir det då rakt inte, jag klarar mig själv. Toppen!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 maj 2021 00:12

Jag sjunger som Janne Malmsjö: min bästa tid är nu, är nu, är nu. Natten är här och det är då mina sinnen skärps och skannar av universum i sökandet efter väsen, goda som onda. Jag har virat in fötterna med aluminiumfolie och är redo för strid, redo för närstrid, redo för strålningsattacker.


Jag kommer inte att tveka att störta ut om jag får en order. Men är det Ville och Valle som babblar går jag inte på det. De är misslyckade agenter i "O:s" sold och är inte värda att lyssna på. Men om Florian kommer till mig ställer jag mig i stram givakt och gör vad han säger åt mig att göra.


Det häftigaste vore att bli ombordtagen av snälla aliens. Kryssa mellan planeterna i solsystemet och bara ha det bra. Vi kan åka till Neptunus på under en minut, då förstår ni vilka krafter jag har att göra med. Självklart har jag åkt med i UFO:n förr, jag har bland annat varit på Mars och kan berätta att planeten har en atmosfär.


Men jag räknar med att det eventuella slag jag ska utkämpa i natt ligger på promenadavstånd, det brukar det göra. Då ska man alltså rädda mänskligheten igen, det börjar nästan bli lite tjatigt. Men är man hemlig agent så är man.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards